Χειμερινή κολύμβηση: κάνει καλό ή κακό στην υγεία μας;

Η πόλη μας με τις εύκολα προσβάσιμες, κοντινές παραλίες, είναι ιδανική για την ενασχόληση μας με τη χειμερινή κολύμβηση.

Πραγματικά ο αριθμός των χειμερινών κολυμβητών διαρκώς αυξάνεται και μάλιστα όλο και περισσότεροι νεότεροι ηλικιακά δοκιμάζουν την «ψυχρολουσία» της χειμερινής θάλασσας!

 

Η χειμερινή κολύμβηση είναι ένα σπορ, αλλά τελικά κάνει καλό ή κακό στην υγεία μας;

 

Έχει διαπιστωθεί ότι:

1)  Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, θεραπεύει τις δερματικές παθήσεις και τις αλλεργίες και μας ανακουφίζει από τους πόνους στις αρθρώσεις και στους μύες.

volos-kolimvites-dyo

 

Έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι που κολυμπάνε το χειμώνα δεν αρρωσταίνουν τόσο εύκολα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το κρύο νερό λειτουργεί σαν ένα ήπιο επεισόδιο στρες, το οποίο ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα και το προπονεί. Με αυτό τον τρόπο αυξάνονται τα λευκά αιμοσφαίρια, τα βασικά συστατικά της άμυνας του οργανισμού. Θεωρείται ότι βελτιώνει και το μεταβολισμό. Οι χειμερινοί κολυμβητές επιπλέον νιώθουν άνετα και με πιο ελαφριά ρούχα τις κρύες ημέρες του χειμώνα.

 

 

 

 

2)   Οι χειμερινοί κολυμβητές συχνά δηλώνουν ότι η κολύμβηση σε κρύο νερό τους κάνει να νιώθουν ευφορία.

«Δεν διανοούμαι πια να ζήσω χωρίς αυτό!» είναι τα λόγια των περισσότερων χειμερινών κολυμβητών!»

ευφορία-χειμερινό μπάνιοΤο κρύο νερό ενεργοποιεί τους θερμοϋποδοχείς στο δέρμα οι οποίοι δίνουν εντολή μέσω του εγκεφάλου για να αυξηθούν οι χτύποι της καρδιάς, με αποτέλεσμα οι κολυμβητές να νιώθουν αναζωγονημένοι. Επίσης, όταν οι θερμοϋποδοχείς έρθουν σε επαφή με το κρύο νερό προκαλούν έκρηξη αδρεναλίνης στον οργανισμό. Η αδρεναλίνη αποσπά την προσοχή από τις όποιες μικροενοχλήσεις νιώθει κανείς και κάνει τον κολυμβητή να αισθάνεται όμορφα.

 

 

3)  «Μπαίνεις στο νερό και τα ξεχνάς όλα!»: H χειμερινή κολύμβηση βοηθά τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία.

Επιπλέον, η συχνή επαφή με το κρύο νερό βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός καταπολεμά το ψυχολογικό στρες, δυναμώνοντας έτσι την ψυχολογία του ατόμου. Ίσως μάλιστα η αύξηση αυτών που δοκιμάζουν το χειμερινό μπάνιο να σχετίζεται και με αυτή την καταπολέμηση του άγχους.

 

4) Το χειμερινό μπάνιο δημιουργεί παρέες από εκεί που δεν μπορείτε να φανταστείτε!
χειμερινοί-κολυμβητές-κοπή-πίτας

 

Οι χειμερινοί κολυμβητές δημιουργούν παρέες, απολαμβάνουν το μπάνιο τους, και ακολουθούν συζητήσεις με πληθώρα θεμάτων. Θυμίζει σε πολλούς τις συνάξεις με τις φιλοσοφικές συζητήσεις των αρχαίων χρόνων. Άλλοι κάνουν και την γυμναστική τους επί τόπου, απολαμβάνουν ένα σνακ, τον καφέ τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που το μπάνιο διαδέχεται η ψησταριά με θαλασσινά και όχι μόνο εδέσματα!

 

 

 

 

 

 

5)  Καταλαμβάνει ελάχιστο από τον πολύτιμό σας χρόνο!

5min-winter-swim

 

Η χειμερινή βουτιά πρέπει να διαρκεί λίγα λεπτά (4-5) και ίσως για τους πιο εξικειωμένους ίσως το διπλάσιο. Έτσι μπορείτε να έχετε τα ευγερτικά οφέλη της χειμερινής κολύμβησης, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ακόμα και αν δεν έχετε πολύ ελεύθερο χρόνο.

 

 

 

 

 

 

 

Τι συμβαίνει όταν έρθει σε επαφή το σώμα μας με το ψυχρό νερό.

επαφή με το κρύο νερόΤο στρες που νιώθουμε όταν μπαίνουμε στο κρύο νερό οδηγεί σε αύξηση του ρυθμού της αναπνοής μας και των χτύπων της καρδιάς μας. Η βουτιά σε κρύο νερό προκαλεί μέσα σε 2-3 δευτερόλεπτα αύξηση των χτύπων της καρδιάς κατά 20 χτύπους ανά λεπτό. Συγχρόνως, η πίεση του αίματος ανεβαίνει, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα έχει παρατηρηθεί αλλαγή από 130/76mmHg σε 175/95mmHg. Το σώμα μας δείχνει αυτή την αλλαγή με ένα ελαφρά ερυθρό χρώμα όπως στη διπλανή φωτογραφία. Όμως αυτές οι αντιδράσεις του οργανισμού μειώνονται αισθητά όσο περισσότερο καιρό κάποιος κολυμπάει σε κρύο νερό.

Το ιδανικό είναι να συνεχίσει κανείς το μπάνιο στη θάλασσα μετά το πέρας του καλοκαιριού. Με αυτό τον τρόπο η μετάβαση στο πολύ κρύο νερό του χειμώνα θα γίνει σταδιακά και ο οργανισμός θα συνηθίσει τις χαμηλές θερμοκρασίες.

 

Ποιοι πρέπει να προσέξουν

Το συμπέρασμα είναι ότι η κολύμβηση το χειμώνα δεν αποτελεί απειλή για κάποιον με κανονική πίεση ή με ελεγχόμενη υπέρταση. Αντίθετα, διατρέχουν κίνδυνο όσοι πάσχουν από στεφανιαία νόσο, καθώς η έντονη αύξηση των καρδιακών χτύπων θα καταπονήσει την ίδια την καρδιά τους. Επίσης, όσοι έχουν προβλήματα με τις αρτηρίες τους θα πρέπει να διαλέξουν κάποιο άλλο σπορ για το χειμώνα. Η επαφή με το κρύο νερό μπορεί να συντελέσει στην ελλιπή αιμάτωση του εγκεφάλου αν υπάρχει κάποιο αρτηριακό πρόβλημα.

 

ιατρική γνωμάτευση

 

Σε κάθε περίπτωση πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν αποφασίσετε να κάνετε μπάνιο τους χειμερινούς μήνες. Αν η υγεία σας και η σωματική σας κατάσταση σας το επιτρέπουν, τότε αξίζει να δοκιμάσετε τα χειμερινά μπάνια. Τα οφέλη αυτού του αθλήματος θα σας ανταμείψουν.

 

 

 

 

 

 

Πηγή:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2385191/Sea-swimming-add-years-life.html http://www.outdoorswimmingsociety.com/swimming_tips/cold_water

kalikardia.gr