Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Άσκηση στην Τρίτη Ηλικία». Ποιά είναι τα οφέλη για τον ηλικιωμένο;

Πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα της Διεύθυνσης Αθλητισμού «Άσκηση στην 3η ηλικία» που άρχισε την 1η Οκτωβρίου 2015.

Τι προσφέρει όμως η ενασχόληση με τον αθλητισμό σ’ αυτή την ηλικία;

 

Η συμμετοχή ηλικιωμένων σε προγράμματα άσκησης συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της υγείας, στην ποιότητα ζωής και στη φυσική ανεξαρτησία τους. Η βελτίωση των επιμέρους ικανοτήτων που ορίζουν την φυσική κατάσταση (όπως η μυική δύναμη, η αντοχή, η ισχύς, η ισορροπία, η ευλυγισία και το εύρος κίνησης), δίνει τη δυνατότητα στα ηλικιωμένα άτομα να μπορούν να πραγματοποιούν τις βασικές, χειρισμού και σύνθετες δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης.

Μέσα από τη άσκηση, λοιπόν, τα ηλικιωμένα άτομα πετυχαίνουν να μειώσουν ή να καθυστερήσουν τη πτώση της φυσική τους απόδοσης και να ζουν αυτόνομα, βιώνοντας μια όσο το δυνατόν υγιής γήρανση.

Τα οφέλη από τη συστηματική φυσική δραστηριότητα για τα άτομα τρίτης ηλικίας είναι πολλαπλά και αφορούν όλα τα οργανικά συστήματα. Συγκεκριμένα, μέσω της άσκησης πετυχαίνουν:

  • να μειώσουν το κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών, όπως είναι τα εγκεφαλικά επεισόδια, οι καρδιακές παθήσεις, ο σακχαρώδης διαβήτης, η κατάθλιψη.
  • Να ρυθμίσουν την αρτηριακή πίεση, το σωματικό βάρος, τα επίπεδα χοληστερόλης και να διατηρήσουν την οστική τους πυκνότητα.
  • Να βελτιώσουν τη λειτουργική τους ικανότητα, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους δραστηριότητες, χωρίς να έχουν την ανάγκη των άλλων, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση τους και άρα και την αυτό-αποτελεσματικότητα τους.

 

Το ηλικιωμένο άτομο που νιώθει σωματικά ικανό

Βέβαια, ένα άτομο που καταφέρνει να ζει ανεξάρτητα και να διατηρεί την λειτουργικότητα του, σημαίνει ότι είναι πιο κοινωνικό, άρα δεν νιώθει την μοναξιά και την απομόνωση, εφόσον έχει τη δυνατότητα να κάνει διάφορες δραστηριότητες που τον ευχαριστούν, απολαμβάνοντας την παρέα και άλλων ατόμων. Το άτομο αυτό νιώθει πιο καλά ψυχολογικά, κάτι το οποίο έχει αντίκτυπο στον τρόπο ζωής του. Ένα άτομο που νιώθει σωματικά ικανό, κοινωνικά αποδεκτό, με υγιή ψυχοσύνθεση, μπορεί να αντιμετωπίσει με σθεναρότητα και πείσμα την εκφύλιση την οποία υφίσταται, λόγω της ηλικίας του.

Συστηματική και οργανωμένη μορφή άσκησης σε άτομα Τρίτης Ηλικίας

Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι η συστηματική και οργανωμένη μορφή άσκησης σε άτομα Τρίτης Ηλικίας αποτελεί το μόνο και επωφελές μέσο για μια καλύτερη ποιότητα ζωής, που θα στηρίζεται στη πρόληψη έναντι των διαφόρων ασθενειών και όχι στην αντιμετώπιση αυτών.

Συμμετοχή

Αυτό που χρειάζεται είναι η συμμετοχή των ατόμων Τρίτης Ηλικίας σε τέτοιου είδους προγράμματα που προάγουν την υγεία τόσο την ψυχική όσο και την σωματική και πραγματοποιούνται από επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό.

 

Τσαλούχου Ελευθερία, M.Sc., Τ.Ε.Φ.Α.Α., Δ.Π.Θ.

Άσκηση-στην-3η-ηλικία-Τσαλούχου2150-edited-cropped

Άσκηση-στην-3η-ηλικία-Τσαλούχου2151-edited Άσκηση-στην-3η-ηλικία-Τσαλούχου2154-edited Άσκηση-στην-3η-ηλικία-Τσαλούχου2155 Άσκηση-στην-3η-ηλικία-Τσαλούχου2164-edited Άσκηση-στην-3η-ηλικία-Τσαλούχου2166-800X380