Ξεκινούν οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας

Με την ταινία O Κύριος Οβε σε σκηνοθεσία Χάνες Χολμ ξεκινούν την τελευταία Παρασκευή του Σεπτεμβρίου (29-9-2017) για 35η συνεχή χρονιά οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου. Οι «προβολές» ξεκίνησαν το 1983 από τον Δήμο Ν.Ιωνίας με την πρωτοβουλία μίας μικρής ομάδας κινηματογραφόφιλων της πόλης μας στο χώρο που συστεγάζονταν τότε το ΚΑΠΗ του Δήμου. Την περίοδο 1986-1987 μεταφέρονται στον κινηματογράφο ΛΥΡΙΚΟ, ο οποίος στην συνέχεια μετατράπηκε σε σούπερ μάρκετ ακολουθώντας την τύχη των περισσοτέρων αιθουσών της χώρας. Τότε συστήνεται και ο σύλλογος «Κινηματογραφική Κοινότητα» που αναλαμβάνει την όλη ευθύνη και επιμέλεια. Στη συνέχεια οι προβολές επιστρέφουν στο Δημαρχείο Ν.Ιωνίας και από το 1988 και μετά, βρίσκουν κατά καιρούς στέγη στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Ν.Ιωνίας, στην «Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση ΙΩΝΙΑ» και τέλος στον ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. του ενιαίου πια Δήμου Βόλου.

Όλα αυτά τα χρόνια η παρουσία της Κινηματογραφικές Κοινότητας είναι συνεχής και αδιάλειπτη με ένα πρόγραμμα που ξεκινά κάθε χρόνο την τελευταία Παρασκευή του Σεπτεμβρίου και λήγει στα τέλη του Μαΐου.

Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία (έναρξη 21:30) και την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου στο Αχίλλειο στις 21:15 (έναρξη 21:30).

 

O Κύριος Οβε

A Man Called Ove / En man som heter Ove

Σουηδία, 2015

Παραγωγή: Ανικα Μπελάντερ, Νίκλας Βίλκστρομ Νικάστρο

Σκηνοθεσία: Χάνες Χολμ

Σενάριο: Χάνες Χολμ

Φωτογραφία: Γκόραν Χόλμπεργκ

Μοντάζ: Φρέντρικ Μόρχεντεν

Μουσική: Γκάουτε Στοραάς

Πρωταγωνιστούν: Ρολφ Λάσγκαρντ, Μπαχάρ Παρς, Φίλιπ Μπεργκ, Ιντα Ένγκβολ

Διάρκεια: 116 λεπτά

Συγκινητική κωμωδία από την Σουηδία, βασισμένη στο ομώνυμο best seller (μεταφρασμένο σε περισσότερες από 30 χώρες και αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες των τελευταίων ετών.

Ο Oβε είναι ένας 59χρονος γκρινιάρης, εριστικός, καταθλιπτικός τύπος. Eχει αυστηρές αρχές, σιδερένια πειθαρχία και ελάχιστη κατανόηση, πιστεύει ότι περιβάλλεται από ηλίθιους και δεν διστάζει να τους το πει κατάμουτρα. Παλιότερα ήταν ο διαχειριστής ενός οικισμού με όμορφα σπιτάκια και λιθόστρωτα μονοπάτια, αλλά όχι πια: οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες τον καθαίρεσαν – εκείνος όμως δεν το παίρνει απόφαση και φυσικά το θεωρεί ύψιστη προδοσία εκ μέρους τους. Γι’ αυτό και όταν δεν προσπαθεί ανεπιτυχώς να αυτοκτονήσει, ο Oβε περνάει τη μέρα του παρακολουθώντας τους γείτονές του, μαλώνοντας και κάνοντάς τους συνεχώς υποδείξεις. Κανείς δεν τον αντέχει και τον αποκαλούν «ο γείτονας από την κόλαση», αλλά αυτό που κανείς δεν γνωρίζει είναι ότι πίσω από τη δύστροπη συμπεριφορά κρύβεται μια συγκινητική ιστορία. Oταν όμως στο διπλανό σπίτι μετακομίζει μια καινούργια και φασαριόζικη οικογένεια με παιδιά, που κατά λάθος χαλάνε το γραμματοκιβώτιο του Όβε, τα πράγματα θα αλλάξουν. Oχι μόνο για τον οικισμό, αλλά και τον ίδιο τον Oβε, που έκπληκτος θα δημιουργήσει μια αναπάντεχη και τρυφερή φιλία.

Μπορεί τα υλικά της να είναι αυτά μιας συνταγής και το φινάλε της ίσως υπερβολικά «καθώς πρέπει», όμως αυτή η κωμωδία του Χάνες Χολμ περιέχει στην πορεία αρκετή τρυφερότητα, χιούμορ πίκρα κι εξυπνάδα που δεν μπορείς παρά να της παραδοθείς. Ο ήρωάς της, ο κύριος Οβε είναι ένας τυπικός γεροπαράξενος άντρας, παθιασμένος με την σωστή τάξη των πραγμάτων, εμμονικός στις ιδέες του σχεδόν αφόρητος για τους γύρω του.

Μόνο που το «μην πλησιάζετε» εξωτερικό περίβλημα κρύβει από κάτω μια τρύπα στην καρδιά, ένα κενό που βρίσκει μόνο έναν τρόπο να καλύψει, την απόφασή του να αυτοκτονήσει. Το ότι οι επανειλημμένες, αποτυχημένες απόπειρες να πεθάνει γίνονται στην ταινία και στο βιβλίο που την γέννησε, εργαλείο της πλοκής και του χιούμορ, λέει σίγουρα κάτι για το ύφος αυτής της ντραμεντί, που δεν φοβάται να φλερτάρει με το μαύρο, όσο δεν φοβάται να γίνει καλόβολη και γλυκειά όταν πρέπει.

Με τον Ρολφ Λάσκγαρντ να δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία στον ρόλο του κακότροπου ήρωα και όλα τα επιμέρους στοιχεία του φιλμ, από το μοντάζ που επιλέγει να τονίζει την επαναληπτικότητα της καθημερινότητας του μέχρι το set design που ορίζει την σουηδική του πραγματικότητα και αυτή των ξένων γειτόνων του, το φιλμ δανείζεται κάτι από τον αέρα του σκανδιναβικού παραλόγου σκηνοθετών όπως ο Μπεντ Χάμερ ή ακόμη κι ο Ρόι Αντερσον, σε μικρότερες και πιο αραιωμένες δόσεις.

Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία που ξέρει να ισορροπεί σωστά πάνω στην γραμμή του χιούμορ και του δράματος, που κοιτάζει με ανθρωπιά και κατανόηση τους χαρακτήρες του και ξέρει πως οι άνθρωποι είναι κάτι παραπάνω από την εξωτερική εικόνα τους. «Ο Κύριος Οβε» μιλά για την δύναμη μιας ανοιχτής καρδιάς, για την σημασία του να νιώθεις πως κάποιος σε αγαπά και σε χρειάζεται για τον τρόπο που η ζωή μας καθορίζει, αλλά και τον τρόπο που της δίνουμε σχήμα εμείς.

 

Ακολουθεί το πρόγραμμα της νέας κινηματογραφικής περιόδου.

 

29-9-2017 κ 2-10-2017, O Κύριος Οβε, σκηνοθεσία: Χάνες Χολμ

 

6-10-2017 κ 9-10-2017, Αφερίμ! , σκηνοθεσία: Ράντου Ζούντε

 

13-10-2017 κ 16-10-2017, Ανωτέρα Βία, σκηνοθεσία: Ρούμπεν Όστλαντ

 

20-10-2017 κ 23-10-2017, Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ, σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς

 

27-10-2017 κ 30-10-2017, Η Μητέρα μου σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι

 

3-11-2017 κ 6-11-2017, Οταν Τελειώσει ο Ερωτας, σκηνοθεσία: Χοακίμ Λαφός

 

10-11-2017 κ 13-11-2017, Η Δεύτερη Μάνα σκηνοθεσία: Ανα Μουιλαέρτ

 

17-11-2017 κ 20-11-2017, Frantz σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν

 

24-11-2017 κ 27-11-2017, Η Αγάπη Είναι Παράξενη σκηνοθεσία: Αϊρα Σακς

 

1-12-2017 κ 4-12-2017, Καρδιά Βουνό σκηνοθεσία: Νταγκούρ Κάρι

 

8-12-2017 κ 11-12-2017, Ο Επιφανής Πολίτης σκηνοθεσία: Γκαστόν Ντουπρά, Μαριάνο Κον

15-12-2017 κ 18-12-2017, Νυκτόβια Πλάσματα σκηνοθεσία: Τομ Φορντ

 

29-12-2017 κ 2-1-2018, Σύμμαχοι σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ζεμέκις

 

5-1-2018 κ 8-1-2018, Σκοτεινές Ψυχές σκηνοθεσία: Φραντζέσκο Μούντζι

 

12-1-2018 κ 15-1-2018, Μικροί Κύριοι σκηνοθεσία: Αϊρα Σακς

 

19-1-2018 κ 22-1-2018, Αναμνήσεις σκηνοθεσία: Ζαν Πολ Ρουβέ

 

26-1-2018 κ 29-1-2018, Το Κρύο της Τραπεζούντας σκηνοθεσία: Μουσταφά Καρά

 

2-2-2018 κ 5-2-2018, Το Μαύρο Άλογο σκηνοθεσία: Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον

 

9-2-2018 κ 12-2-2018, Γλυκό Φασόλι σκηνοθεσία: Ναόμι Καβάσε

 

16-2-2018 κ 19-2-2018, Truman σκηνοθεσία: Σεσκ Γκάι

 

23-2-2018 κ 26-2-2018, Εκείνη σκηνοθεσία: Πολ Βερχόφεν

 

2-3-2018 κ 5-3-2018, Εγώ και ο Καμίνσκι σκηνοθεσία: Βόλφγκανγκ Μπέκερ

 

9-3-2018 κ 12-3-2018, Το Κοινόβιο σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

 

16-3-2018 κ 19-3-2018, Σονάτα σε Κλειστό Δωμάτιο σκηνοθεσία: Αντριάν Σιτάρου

 

23-3-2018 κ 26-3-2018, Το Αγνωστο Κορίτσι σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν

 

30-3-2018 κ 2-4-2018, Η Αποφοίτηση σκηνοθεσία: Κριστιάν Μουντζίου

 

13-4-2018 κ 16-4-2018, Κάτω από τον Ηλιο σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο

 

20-4-2018 κ 23-4-2018, Το Μέλλον σκηνοθεσία: Μία Χάνσεν-Λοβ

 

27-4-2018 κ 30-4-2018, Suburra: Υπόγεια Πόλη σκηνοθεσία: Στέφανο Σολίμα

 

4-5-2018 κ 7-5-2018, Η Μεγάλη Αναμονή σκηνοθεσία: Πιέρο Μεσίνα

 

11-5-2018 κ 14-5-2018, Η Τρελή Χαρά σκηνοθεσία: Πάολο Βίρτζι

 

18-5-2018 κ 21-5-2018, Ηνωμένες Πολιτείες της Αγάπης σκηνοθεσία: Τόμας Βασιλέφσκι