Το Τμήμα Δημιουργικής Απασχόλησης Νέων και Ενηλίκων της Διεύθυνσης Πολιτισμού του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου, στη συνέχεια των πολιτιστικών δράσεων των προηγούμενων χρόνων, συνεχίζει με διευρυμένο κύκλο δραστηριοτήτων για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά που αφορούν και στον τομέα των εκπαιδευτικών –ενημερωτικών προγραμμάτων όπως και στον τομέα των παραλλήλων εκδηλώσεων λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις του κοινού καθώς και νέες τάσεις στο χώρο της δημιουργικής απασχόλησης.
Τα τμήματα, μικρότερης ή μεγαλύτερης διάρκειας, αφορούν τις τέχνες, τη γλώσσα και τον πολιτισμό άλλων χωρών, το λόγο και το θέατρο, καθώς και την πληροφορική.
Εντός του έτους θα ανακοινώνονται και νέες δράσεις με καταξιωμένους προσκεκλημένους , ειδικούς σε διάφορους χώρους έκφρασης και δημιουργίας.
Πιο συγκεκριμένα θα λειτουργήσουν τα παρακάτω τμήματα:
Πολιτιστικό πρόγραμμα Ισπανικής Γλώσσας
Πρόκειται για ένα πολιτιστικό «ταξίδι» στον πολιτισμό, τον τρόπο ζωής την ιστορία και την κουλτούρα των Ισπανόφωνων χωρών μέσα από τη διδασκαλία της Ισπανικής γλώσσας.
Δημιουργική Γραφή
Θα λειτουργήσουν τμήματα Δημιουργικής Γραφής (Α & Β κύκλου), εφήβων και ενηλίκων, εργαστήρι Ποίησης, Ταξιδιωτικής Λογοτεχνίας καθώς και Ομάδες Ανάγνωσης.
Φωτογραφία
Η φιλοσοφία του μαθήματος περιλαμβάνει την τεχνική γνώση με την αισθητική και πρακτική εφαρμογή αυτών. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια γενική γνώση για τη φωτογραφία, στα πλαίσια ενός δίωρου εβδομαδιαίου προγράμματος, με τελικό σκοπό τη δημιουργία μιας φωτογραφικής έκθεσης. Θα λειτουργήσουν τμήματα Α, Β & Γ κύκλου αντίστοιχα (μόνο για ενήλικες).
Εργαστήρι Ψηφιδωτού -Α κύκλος «Η συνάντηση με την Τέχνη του Αρχαίου Ψηφιδωτού.
Πρόκειται για ένα σεμινάριο που αρχικά θα ασχοληθεί με τη τέχνη του Κλασικού Ψηφιδωτού και κατά το Β κύκλο, με το Σύγχρονο Ψηφιδωτό.
Κεραμική
Πρόκειται για ένα βιωματικό εργαστήρι κεραμικής στο οποίο οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στη τέχνη της πηλοπλαστικής, δημιουργώντας με τον πηλό διάφορα χειροποίητα αντικείμενα, δοκιμάζοντας ταυτόχρονα και πολλές τεχνοτροπίες. Ακολουθεί η αγγειογραφία, δηλαδή η διακοσμητική αποτύπωση λεπτομέρειών πάνω στα αντικείμενα.
«Ταξίδια με (την) Τέχνη»
Μια σειρά μαθημάτων ιστορίας της τέχνης όλων των εποχών για ενήλικες με νοερά «ταξίδια» στις εποχές και στον κόσμο της τέχνης μέσα από την ψηφιακή προβολή έργων τέχνης και το σχολιασμό τους, με συνεχή συσχετισμό του παρελθόντος με το παρόν της καλλιτεχνικής δημιουργίας.Θα λειτουργήσουν δύο τμήματα(προχωρημένων και νεοεγγεγραμμένων) δίωρης διάρκειας ανά εβδομάδα.
Σεμιναριακά προγράμματα Η/Υ:
Αρχαρίων: Μαθήματα, διάρκειας 20 ωρών για εξοικείωση και εκμάθηση υπολογιστή .Τα μαθήματα απευθύνονται σε άτομα που δεν γνωρίζουν καθόλου ή ελάχιστα τη χρήση υπολογιστή. Το μάθημα θα πραγματοποιείται ένα τρίωρο την εβδομάδα (πρωινή ώρα).
Τμήμα εκμάθηση της χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή διάρκειας 50 ωρών: Συγκεκριμένα περιλαμβάνονται οι παρακάτω ενότητες:1.Microsoft Word, 2. Microsoft Εxcel, 3. Microsoft PowerPoint, 4. Internet Outlook
Το μάθημα θα πραγματοποιείται δύο τρίωρα την εβδομάδα (απογευματινή ώρα).
Photoshop : Το πρόγραμμα Photoshop, είναι ένα ειδικό πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας, με υπάρχουσες φωτογραφίες ή ζωγραφικής με πρωτότυπο υλικό ή και σχεδίου με ανυσματικά εργαλεία όπως το πενάκι. Είναι εύχρηστο και ευέλικτο πρόγραμμα μιας και χρησιμοποιείται από πολλά λειτουργικά συστήματα, όπως το Mac, τα Windows, το Unix. Διαθέτει ένα πολύ φιλικό περιβάλλον χρήστη καθώς και το πληρέστερο σετ από εργαλεία επεξεργασίας φωτογραφίας. Το σεμινάριο διάρκειας 30 ωρών θα πραγματοποιείται ένα τρίωρο την εβδομάδα (απογευματινή ώρα).
Ερασιτεχνικό Θεατρικό Εργαστήρι
Διδάσκονται στοιχεία υποκριτικής, κίνησης, αυτοσχεδιασμού, ορθοφωνίας, σκηνογραφίας και θεατρικών κατασκευών. Κάθε χρόνο ανεβαίνουν παραστάσεις από τους μαθητές. Το μάθημα θα πραγματοποιείται δύο ώρες την εβδομάδα και απευθύνεται σε εφήβους και ενήλικες.
Τέλος, οι ενδιαφερόμενοι για το μάθημα του Comic, το οποίο έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία τις δύο προηγούμενες χρονιές, μπορούν να δηλώσουν τα στοιχεία τους και θα ειδοποιηθούν για την έναρξη του μαθήματος, όπως και για άλλες δράσεις που θ’ ακολουθήσουν.