Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024
Η όπερα  «Αλιείς Μαργαριταριών»  του Bizet  στο Αχίλλειο

Για ακόμη μία  χρονιά συνεχίζεται με νέες παραγωγές το βραβευμένο πρόγραμμα «The Met: Live in HD» που συνδέει  απευθείας  τη Μετροπόλιταν  Όπερα της Νέας Υόρκης με διάφορες πόλεις  χωρών  σε έξι ηπείρους.

Τη μεγάλη αυτή συνεργασία με τη Μetropolitan Opera της Νέας Υόρκης εξασφάλισε ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ για την Ελλάδα και την Κύπρο, προσφέροντας στους φίλους της όπερας ένα ξεχωριστό πολιτιστικό θέαμα, με την υπογραφή των πιο καταξιωμένων καλλιτεχνών της παγκόσμιας λυρικής σκηνής.

Στην πόλη του Βόλου ανανεώθηκε και πάλι η συνεργασία με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ από το Δήμο Βόλου  με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Όπως είναι γνωστό το βραβευμένο πρόγραμμα αναμετάδοσης   σε οθόνη υψηλής ευκρίνειας,  παρουσιάζεται εδώ και τέσσερα χρόνια  στο «Αχίλλειον» στο πλαίσιο της συνεργασίας  του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Πολιτισμού  του  Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ και τη  Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης. Η συμφωνία αυτή και η φετινή συνεργασία  θα δώσει  την ευκαιρία και πάλι  στους  φίλους της όπερας στην πόλη, αλλά και από τις γειτονικές πόλεις -ένα ειδικό κοινό φιλοτέχνων- να απολαύσουν   αριστουργήματα  της όπερας.

Μετά τις εκπληκτικές παραστάσεις «ΤΡΟΒΑΤΟΡΕ», «ΟΘΕΛΛΟΣ» ,  «ΤΑΝΧΟΪΖΕΡ» και «ΛΟΥΛΟΥ» που μάγεψαν το κοινό, η πέμπτη  απευθείας μετάδοση όπερας, που έχει εξασφαλίσει για την πόλη του Βόλου η Διεύθυνση Πολιτισμού, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016. Πρόκειται για το αριστούργημα του Georges bizet  «Αλιείς Μαργαριταριών».

Για πρώτη φορά, μετά το 1916 που ο Enrico Caruso πρωταγωνίστησε σ’ αυτήν την όπερα, η ΜΕΤ θα παρουσιάσει το πλούσιο, μελωδικό ρομάντσο του Bizet Αλιείς Μαργαριταριών σε σκηνοθεσία της Penny Woolcock, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στη ΜΕΤ ανεβάζοντας το Δόκτωρ Ατόμικ του John Adams. Ο Gianandrea Noseda διευθύνει μια διανομή με επικεφαλής την Diana Damrau στον ρόλο της όμορφης ιέρειας Λεϊλά. Ο Matthew Polenzani και ο Mariusz Kwiecien ερμηνεύουν τους ρόλους του Ναδίρ και του Ζούργκα, των δυο ψαράδων μαργαριταριών που η φιλία τους δοκιμάζεται από την αντιζηλία τους για την καρδιά της Λεϊλά∙ το “Au fond du temple saint” είναι ένα από τα πιο γνωστά ντουέτα στην όπερα. Ο Nicolas Testè ερμηνεύει τον αρχιερέα Νουραμπάντ.  Πρόκειται για μία τρίπρακτη όπερα την οποία συνέθεσε ο Μπιζέ το καλοκαίρι του 1863 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Λυρικό Θέατρο (Théâtre Lyrique) του Παρισιού. Έτυχε θερμής υποδοχής από το κοινό και παίχθηκε 18 φορές μέχρι το φθινόπωρο του 1863, ωστόσο επικρίθηκε από τον τύπο της εποχής, ο οποίος αντιμετώπισε το έργο του Μπιζέ με επιφύλαξη. Περίπου τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα της, άρχισε να αναγνωρίζεται η σπουδαιότητα του έργου, ενώ σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή έργα ρεπερτορίου.

Ο Ζωρζ Μπιζέ γεννήθηκε το 1838 στη Γαλλία. Ακολούθησε σπουδές στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού και κέρδισε πολλά βραβεία συμπεριλαμβανομένου και του Prix de Rome (1857). Αν και διακρίθηκε ως πιανίστας η μεγάλη του αγάπη ήταν η σύνθεση. Τα παρισινά λυρικά θέατρα όμως δε δέχονταν να φιλοξενήσουν εύκολα δημιουργίες νέων συνθετών. Προκειμένου να εξασφαλίσει τα προς το ζην ασχολήθηκε με την ενορχήστρωση και μεταγραφή μουσικής άλλων πετυχημένων συνθετών της εποχής.  Τα πρώτα δύο έργα του που ανέβηκαν στη σκηνή ήταν οι Αλιείς Μαργαριταριών και η γλυκιά κόρη του Περθ. Δεν γνώρισαν όμως αρχικά μεγάλη επιτυχία. Η μουσική επένδυση του θεατρικού έργου του Αλφόνς Ντωντέ, η Αρλεζιάνα, αντίθετα έγινε αμέσως δημοφιλής. Το τελευταίο έργο που συνέθεσε υπήρξε και το πιο πετυχημένο. Πρόκειται για την Κάρμεν ένα  από τα δημοφιλέστερα και συχνότερα έργα του διεθνούς δραματολογίου. Ανέβηκε το 1875. Η πρεμιέρα της παράστασης ήταν αποτυχημένη παρά τη μεταγενέστερη αναγνώριση της. Ο Μπιζέ πέθανε από καρδιακή προσβολή περίπου τρεις μήνες μετά την πρεμιέρα της παράστασης και δεν πρόλαβε να δει την πολύ πετυχημένη πορεία της και αναγνώριση του ταλέντου του.

 

κεκπα διεκ κεκπα διεκ ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ