Για ακόμη μία χρονιά συνεχίζεται με νέες παραγωγές το βραβευμένο πρόγραμμα «The Met: Live in HD» που συνδέει απευθείας τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης με διάφορες πόλεις χωρών σε έξι ηπείρους.
Τη μεγάλη αυτή συνεργασία με τη Μetropolitan Opera της Νέας Υόρκης εξασφάλισε ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ για την Ελλάδα και την Κύπρο, προσφέροντας στους φίλους της όπερας ένα ξεχωριστό πολιτιστικό θέαμα, με την υπογραφή των πιο καταξιωμένων καλλιτεχνών της παγκόσμιας λυρικής σκηνής.
Στην πόλη του Βόλου ανανεώθηκε και πάλι η συνεργασία με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ από το Δήμο Βόλου με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Όπως είναι γνωστό το βραβευμένο πρόγραμμα αναμετάδοσης σε οθόνη υψηλής ευκρίνειας, παρουσιάζεται εδώ και τέσσερα χρόνια στο «Αχίλλειον» στο πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Πολιτισμού του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ και τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης. Η συμφωνία αυτή και η φετινή συνεργασία θα δώσει την ευκαιρία και πάλι στους φίλους της όπερας στην πόλη, αλλά και από τις γειτονικές πόλεις -ένα ειδικό κοινό φιλοτέχνων- να απολαύσουν αριστουργήματα της όπερας.
Μετά τις εκπληκτικές παραστάσεις «ΤΡΟΒΑΤΟΡΕ», «ΟΘΕΛΛΟΣ» και «ΤΑΝΧΟΪΖΕΡ» που μάγεψαν το κοινό, η τέταρτη απευθείας μετάδοση όπερας, που έχει εξασφαλίσει για την πόλη του Βόλου η Διεύθυνση Πολιτισμού, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015. Πρόκειται για το αριστούργημα του Αlban Berg «ΛΟΥΛΟΥ».
Ο William Kentridge επιστρέφει στη Μet με την νέα σκηνοθεσία του μετά την πρεμιέρα της «Μύτης», που προκάλεσε αίσθηση όταν ανέβηκε το 2010. Ο ανατρεπτικός καλλιτέχνης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Berg. Η Marlis Petersen επαναλαμβάνει την περίφημη ερμηνεία της στον ομώνυμο ρόλο, με την Susan Graham ως Κόμισσα Γκέσβιτς, μια από τις πιο αφοσιωμένες θαυμάστριες της Λούλου, και τους Daniel Brenna, Paul Groves, John Reuter και Franz Grundheber μεταξύ των αντρών που έπεσαν θύματα της γοητείας της.
Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά, ίσως το σημαντικότερο έργο όπερας του 20ου αιώνα. Η όπερα «ΛΟΥΛΟΥ» σε τρεις πράξεις αφορά στη ζωή μιας νεαρής γυναίκας που δεσπόζει σεξουαλικά και συναισθηματικά σε ένα ευρύ φάσμα πρόθυμων, θα λέγαμε θυμάτων. Η συμπεριφορά της προκαλεί την καταστροφή των συντρόφων της. Θύμα της κοινωνίας όμως είναι και η ίδια, αφού ενσαρκώνει τις πτυχές εκείνες της ανθρώπινης κατάστασης που χαρακτηρίζονται από το σύγχρονο αμοραλισμό που κυριαρχούν τα βασικά ανθρώπινα ένστικτα. Στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα η «ΛΟΥΛΟΥ», παντρεμένη με τον Γιατρό Goll, πηγαίνει στον ζωγράφο Walter Schwarz ο οποίος φιλοτεχνεί το πορτρέτο της και είναι ερωτευμένος μαζί της. Μετά τον αιφνίδιο θάνατο του συζύγου της η ΛΟΥΛΟΥ παντρεύεται τον καλλιτέχνη και ζουν μια καλή ζωή με τη βοήθεια του αρχισυντάκτη μιας εφημερίδας Ludwig Schön και του γιου του Alwa. Όταν ο Schön αποκαλύπτει λεπτομέρειες για το παρελθόν και την καταγωγή της ΛΟΥΛΟΥ στο σύζυγο της, αυτός αυτοκτονεί. Στη συνέχεια η ΛΟΥΛΟΥ μεθοδεύει τον χωρισμό του Schön από την αρραβωνιαστικιά του και τον παντρεύεται. Η ζήλια για τους θαυμαστές της ΛΟΥΛΟΥ βασανίζει το νέο της σύζυγο ο οποίος ζηλεύει ακόμη και το γιό του Alwa. Τυφλωμένος από τη ζήλια της δίνει ένα πιστόλι και την καλεί να αυτοκτονήσει για να τον γλιτώσει από το μαρτύριο. Εκείνη όμως πυροβολεί τον ίδιο. Δικάζεται και φυλακίζεται αλλά τελικά καταφέρνει να ελευθερωθεί και μαζί με τον Alwa που την εχει ερωτευτεί φεύγει για να κρυφτεί στην αρχή στο Παρίσι και στη συνέχεια στο Λονδίνο. Αναγκάζεται να δουλέψει στο δρόμο για να επιβιώσει και τελικά το τέλος της είναι δραματικό όταν ο τελευταίος της πελάτης αποδεικνύεται πως είναι ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης ο οποίος τη δολοφονεί.
Ο Άλμπαν Μπεργκ ήταν Αυστριακός συνθέτης. Γεννήθηκε στη Βιέννη και υπήρξε γόνος εύπορης οικογένειας. Αρχικά το ενδιαφέρον του κέντρισε η λογοτεχνία ενώ μουσική άρχισε να συνθέτει ως αυτοδίδακτος στην ηλικία των 15 ετών. Αργότερα υπήρξε μαθητής του Άρνολντ Σένμπεργκ ο οποίος αποτέλεσε μέντορας και πατρικό πρότυπο για τον Μπεργκ. Υπήρξε μέλος μιας ελίτ διανοουμένων και καλλιτεχνών στην Βιέννη την περίφημη περίοδο που έμεινε γνωστή ως «το γύρισμα του αιώνα» δίνοντας το όνομά της στον καλλιτεχνικό εκείνο κύκλο. Ο Άλμπαν Μπεργκ πέθανε στην Βιέννη ανήμερα τα Χριστούγεννα το 1935, πιθανόν από μόλυνση στο αίμα, λόγω του τσιμπήματος ενός εντόμου, σε ηλικία πενήντα ετών. Οι συνθέσεις του συνδυάζουν το ύστερο-ρομαντικό ύφος του Γκούσταβ Μάλερ προσαρμοσμένο στην δωδεκαφθογγική τεχνική του Άρνολντ Σένμπεργκ.