Η πρώτη παραγωγή στο πλαίσιο του βραβευμένου προγράμματος “The Met:Live in HD” που εξασφάλισε για πέμπτη χρονιά η Διεύθυνση Πολιτισμού του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π. – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου σε συνεργασία με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ είναι η εκπληκτική παράσταση «TΡΙΣΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΙΖΟΛΔΗ», με την οποία εγκαινιάζεται η νέα σεζόν.
Η προβολή θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016 στις 19:00 σε ζωντανή μετάδοση από την Νέα Υόρκη και τη Μετροπόλιταν Όπερα, στο κινηματοθέατρο Αχίλλειον στην οδό Κουμουνδούρου & Ιάσονος.
Πρόκειται για το αριστούργημα Wagner πυρετώδους συναισθηματικής φόρτισης υπό τη διεύθυνση του Sir Simon Rattle. Η πριγκίπισσα Ιζόλδη και η καμαριέρα της, η Μπρανγκαίνη, είναι ζωντανά λάφυρα στο σκάφος του Τρίσταν από την εκστρατεία εναντίον των Ιρλανδών, στο όνομα του βασιλιά Μάρκου της Αγγλίας. Η αποστολή του ήταν να πάρει εκδίκηση για την επίθεση που στο παρελθόν είχαν πραγματοποιήσει οι Ιρλανδοί, να τους νικήσει, και αφού κλείσει ειρήνη μαζί τους, να αρπάξει την πριγκίπισσα και να του την φέρει στην Κορνουάληγια να την παντρευτεί. είναι όπερα σε τρεις πράξεις, σε γερμανικό λιμπρέτο του ιδίου, βασισμένο κατά ένα μεγάλο μέρος στην ομώνυμη μυθιστορία του Γκότφρηντ φον Στρασμπουργκ. Η όπερα συντέθηκε μεταξύ 1857 και 1859 και έλαβε την πρεμιέρα της υπό την διεύθυνση του Hans von Bülow στο Μόναχο, στις 10 Ιουνίου 1865. Η όπερα είχε βαθιά επίδραση στο κατοπινό έργο των δυτικών συνθετών κλασσικής μουσικής, μεταξύ άλλων τουΓκούσταβ Μάλερ, του Ρίχαρντ Στράους, και του Άρνολντ Σένμπεργκ. Θεωρείται ότι η όπερα αυτή σηματοδοτεί την απομάκρυνση από τη συμβατική αρμονία και την τονικότητα, που θα οδηγούσαν τελικά την κλασσική μουσική προς την ατονική μουσική του 20ού αιώνα.
Ο Ρίχαρντ Βάγκνερ γεννήθηκε στις 22 Μαΐου 1813 στη Λειψία. Φοίτησε στη Σχολή Κρόυτς (Kreuzschule) της Δρέσδης. Το 1827 επιστρέφει στη Λειψία, όπου και θα φοιτήσει στη Σχολή Νικολάϊ (Nikolaischule) και στη Σχολή Τόμας (Thomasschule). Ο Βάγκνερ διάβαζε Σαίξπηρ και τους ρομαντικούς, όπως τον ποιητή Ε.Τ.Α. Χόφμαν. Από το 1831 θα σπουδάσει μουσική στο πανεπιστήμιο της Λειψίας. Παράλληλα έπαιρνε μαθήματα σύνθεσης από τον διευθυντή της χορωδίας της Λειψίας Κρίστιαν Τέοντορ Βάινλιγκ, στον οποίο και θα αφιερώσει το πρώτο του έργο (Σονάτα για Πιάνο σε σι ύφεση μείζονα). Έζησε μια ταραχώδη ζωή με συνεχείς μετακινήσεις από τη Λειψία στη Ρίγα, στο Παρίσι, στη Δρέσδη, στη Ζυρίχη, στο Μπίμπριχ (κοντά στον ποταμό Μάιντς), στη Βιέννη, στο Μόναχο, στη Λουκέρνη, στο Μπαϊρόπ και αλλού. Οι συχνές αυτές μετακινήσεις του οφείλονται στη δίωξη του από δανειστές του ή από εξοργισμένες κυβερνήσεις. Ο Βάγκνερ παντρεύτηκε δύο φορές, την πρώτη με τη Μίνα Πλάνερ, και τη δεύτερη με την κόρη του Λίστ, Κόζιμα. Ο Βάγκνερ ήταν αντισημίτης και ξενόφοβος. Αυτό το γεγονός καθώς και τα χαοτικά φυλλάδιά του με τα οποία εξέφραζε τις αντιλήψεις του ενθουσίασαν τον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος είχε δηλώσει ότι τα έργα του Βάγκνερ είναι τα πλέον κατάλληλα ακούσματα για τα αυτιά των γνήσιων Γερμανών. Οι όπερες του κατέχουν εξέχουσα θέση στο διεθνές ρεπερτόριο, πρόκειται για πραγματικά αριστουργήματα, που άλλαξαν τον ρου της ιστορίας της μουσικής.
Για ακόμη μία χρονιά συνεχίζεται με νέες παραγωγές το βραβευμένο πρόγραμμα «The Met: Live in HD» που συνδέει απευθείας τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης με 70 χώρες σε έξι ηπείρους. Τη μεγάλη αυτή συνεργασία με τη Μetropolitan Opera της Νέας Υόρκης εξασφάλισε ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ για την Ελλάδα και την Κύπρο, προσφέροντας στους φίλους της όπερας ένα ξεχωριστό πολιτιστικό θέαμα, με την υπογραφή των πιο καταξιωμένων καλλιτεχνών της παγκόσμιας λυρικής σκηνής. Στην πόλη του Βόλου ανανεώθηκε και πάλι η συνεργασία με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ από το Δήμο Βόλου με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Όπως είναι γνωστό το βραβευμένο πρόγραμμα αναμετάδοσης σε οθόνη υψηλής ευκρίνειας, παρουσιάζεται εδώ και πέντε χρόνια στο «Αχίλλειον» στο πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Πολιτισμού του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ και τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης. Η συμφωνία αυτή και η φετινή συνεργασία θα δώσει την ευκαιρία και πάλι στους φίλους της όπερας στην πόλη, αλλά και από τις γειτονικές πόλεις -ένα ειδικό κοινό φιλοτέχνων- να απολαύσουν αριστουργήματα της όπερας.