Με ένα ιδιαίτερο ρεσιτάλ για δύο πιάνα θα συνεχιστεί το πρόγραμμα του «Χειμωνανθού» ΙΙΙ το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 20:30 στην αίθουσα συναυλιών «Έρση Σαράτση» του Δ.Ω.Β. Οι δύο καταξιωμένοι σολίστ του πιάνου, Έφη Παπαθωμαϊδη και Γιάννης Μιχαηλίδης θα παρουσιάσουν στο φιλόμουσο κοινό του Βόλου ένα ξεχωριστό ρεσιτάλ για δύο πιάνα με τον τίτλο «LA NUIT……L’ AMOUR, Η ΝΥΧΤΑ….Ο ΈΡΩΤΑΣ». Η συναυλία, θα αρχίσει με την εισαγωγή της περίφημης όπερας ” Ο Μαγικός Αυλός” (1791) του Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), σε μεταγραφή για δύο πιάνα του σπουδαίου πιανίστα και συνθέτη Ferruccio Busoni (1866-1924). Ακολουθεί το μεγαλειώδες συμφωνικό ποίημα για ορχήστρα “Τα πρελούδια” (1854) του Franz Liszt (1811-1886) εμπνευσμένο από το ομώνυμο ποίημα του Λαμαρτίνου. Το έργο έχει μοναδικά μεταγραφεί για δύο πιάνα, από τον ίδιο τον συνθέτη. Το πρώτο μέρος θα ολοκληρωθεί με την πρώτη εκτέλεση της σουίτας για 2 πιάνα “Η εφεύρεση του Μορέλ” του Έλληνα συνθέτη Βασίλη Παπαδόπουλου. Το έργο είναι βασισμένο στην ομώνυμη όπερα που βασίζεται επίσης στο μυθιστόρημα του Adolfo Bioy. Casares. Αφηγητής θα είναι ο Δημήτρης Δακτυλάς, ηθοποιός και σκηνοθέτης. Στο έργο αυτό, ένας συνθέτης, δύο πιανίστες και ένας ηθοποιός μας μιλούν για έναν φυγά, ένα μυστηριώδες νησί, μια γυναίκα που κατέκτησε δύο κόσμους κι έναν εφευρέτη που κατάφερε να νικήσει τον Χρόνο. Στο δεύτερο μέρος του ρεσιτάλ θα παιχτεί η μαγευτική πρώτη σουίτα για δύο πιάνα του Sergei Rachmaninov (1873-1943). Νεανικό έργο, γράφτηκε το 1893 με αστείρευτη μελωδική έμπνευση και όλα τα χαρακτηριστικά της διαφαινόμενης ωριμότητας του συνθέτη.
Η Έφη Παπαθωμαΐδη γεννήθηκε στο Βόλο όπου ξεκίνησε μαθήματα πιάνου με την ¨Έλλη Αδάμ. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με την Αλίκη Βατικιώτη. Με υποτροφία του Αχιλλοπουλείου Ιδρύματος ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Παρίσι. Πρώτα στο Ευρωπαϊκό Ωδείο Μουσικής με την Aline Fidler και στη συνέχεια στην École Normale Supérieure de Musique με την France Clidat. Έλαβε μέρος σε διεθνή σεμινάρια και πήρε μαθήματα από τους πιανίστες F. Gevers, I. Malinin, και R. Szidon. Ως σολίστ συνέπραξε με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τις Συμφωνικές Ορχήστρες Βόλου και Λάρισας, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Vratza Βουλγαρίας και το σύνολο Πνευστών Ν. Μάντζαρος. Έχει δώσει συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Βουλγαρία, Ιταλία. Έπαιξε στην O.R.T.F – France Culture, στο Γ’ Πρόγραμμα της ΕΡΑ και ηχογράφησε δύο CDs με έργα Ελλήνων συνθετών. Από το 1989 ως το 2014 ήταν καθηγήτρια πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Βόλου, ενώ την περίοδο 2003 – 20012 δίδαξε στο Ωδείο Αθηνών. Δίδαξε επίσης στο Ωδείο Ορφείο και στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Είναι ιδρυτικό μέλος της ΕPTA – HELLAS (Ευρωπαϊκός Σύλλογος Καθηγητών Πιάνου, Ελλάς).
Ο Γιάννης Μιχαηλίδης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια Αιγύπτου. Σπούδασε πιάνο αρχικά με την Αριάδνη Μαγραμπή και στη συνέχεια με την Αλίκη Βατικιώτη στο Ωδείο Αθηνών, απ’ όπου και αποφοίτησε με τιμητική διάκριση. Με υποτροφία του Βρετανικού Συμβουλίου συνέχισε τις σπουδές του στο Λονδίνο, στο Royal College of Music με τον Hubert Dawkes. Έκανε ειδικές σπουδές στη μουσική δωματίου και τη συνοδεία του Lied για τις οποίες είναι πτυχιούχος από τη Royal Academy of Music (LRAM). Έχει αναπτύξει μια πολύπλευρη καλλιτεχνική δραστηριότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως σολίστ και ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου (Τρίο «Μουσικά Νειάτα Ελλάδος» με τον Δημήτρη Σέμση, βιολί και τον Δημήτρη Γούζιο, τσέλλο, “Trio Arte” με τον Γιάννη Τζουμάνη, βιολί και τον Δημήτρη Γούζιο, τσέλο, “Arte Ensemble”,”Piano Quintetto Encore”). Ως μουσικός ορχήστρας (πιάνο και τσελέστα) είχε πολυετή συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Έχει ηχογραφήσει για το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡT. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Δίδαξε στο Ωδείο Αθηνών από το 1987 μέχρι το 2009. Είναι καθηγητής στο Ωδείο Ορφείο. Είναι ιδρυτικό μέλος της EPTA – HELLAS (Ευρωπαϊκός Σύλλογος Καθηγητών Πιάνου, Ελλάς).
Η Έφη και ο Γιάννης ,καλοί φίλοι εκτός από συνεργάτες, έχουν μια παράλληλη αξιοσημείωτη πορεία από την Νομική σχολή του Παν/μιου Αθηνών, όπου φοίτησαν ταυτόχρονα , ως το Ωδείο Αθηνών ,όπου φοίτησαν στην τάξη της αείμνηστης και αγαπημένης Αλίκης Βατικιώτη. Η Αλίκη, καθόρισε μουσικά αλλά και γενικότερα την ζωή και των δύο. Από εκεί και μετά “χωρίζουν” κάπως οι δρόμοι των σπουδών τους.
Ο Γιάννης αποφοιτά νωρίτερα και φεύγει για το Λονδίνο όπου σπουδάζει στο Royal College of Music. Η Εφη, λίγο μετά, πηγαίνει στο Παρίσι, όπου γίνεται δεκτή και φοιτά στην Ecole Normale Superieure de Musique. Και οι δύο έχουν να επιδείξουν μια αξιόλογη καλλιτεχνική δραστηριότητα, τόσο στις σόλο εμφανίσεις ,όσο και στην Μουσική δωματίου. Σαν ντουέτο σε 2 πιάνα- σχήμα άκρως απαιτητικό από κάθε άποψη -αποφασίζουν να συνυπάρξουν εδώ και 20 χρόνια. Στο διάστημα αυτό, έχουν δώσει πολυάριθμες συναυλίες με εξαιρετικές κριτικές και επιτυχία. Τον Μάρτιο του 2015,έπαιξαν σαν σολίστ, με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, ερμηνεύοντας το κοντσέρτο για 2 πιάνα και ορχήστρα του F. Poulenc και τον Δεκέμβριο του 2016 ερμήνευσαν το Κοντσέρτο για 2 πιάνα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα Κ.365 του W.A.Mozart με την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων.
Ο Βασίλης Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου χωρίς μεγάλη προθυμία σε ηλικία 5 ετών με την Καίτη Αισιοπούλου και συνέχισε με την Νελλη Σεμιτέκολο.
Σπούδασε Μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, χωρίς ποτέ να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτή την επιστήμη, Ανώτερα θεωρητικά και Σύνθεση( με τους Φοίβο Παπαδόπουλο και James McMillan στην Αθήνα και το Λονδίνο αντίστοιχα) και διεύθυνση ορχήστρας με τον Λουκά Καρυτινό. Η μουσική και η ποίηση ασχολούνται διαρκώς μαζί του, τα δύο του βιβλία ποίησης που έχουν εκδοθεί λέγεται πως άρεσαν σε κάποιους φίλους του, ο ίδιος πιστεύει οτι η μουσική είναι μια μορφή φιλοσοφίας ενώ είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών.
Εργα του έχουν παιχτεί στο Μέγαρο Μουσικής, στο ινστιτούτο Γκαίτε, στην αίθουσα του φιλολογικού συλλόγου “Παρνασσός” στην Βασιλική Ακαδημία της Χάγης, στο φεστιβάλ “Peter de Grote” στο Groningen της Ολλανδίας, στο φεστιβάλ τού Spoleto και αλλού ενώ άρθρα του φιλοξενούνται συχνά σε λογοτεχνικά περιοδικά.