Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024
ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΕΡΑ «ΑΪΝΤΑ» ΤΟΥ ΒΕΡΝΤΙ ΚΑΝΕΙ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «THE MET:LIVE IN HD»

Η σεζόν 2018-19 του βραβευμένου προγράμματος “The Met: Live in HD”,  της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης,  κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το Σάββατο, 6 Οκτωβρίου 2018, στις 19:55 με την παρουσίαση της μυθικής Αΐντα του Giuseppe Verdi. Στο υπερθέαμα της παράστασης Αΐντα, πρωταγωνιστεί μια από τις πιο φημισμένες σοπράνο του κόσμου, η θρυλική Anna Netrebko, στην πολυαναμενόμενη επιστροφή της στις παραστάσεις του προγράμματος Live in HD. Η κορυφαία σοπράνο ερμηνεύει για πρώτη φορά τον ρόλο της Αΐντα στην Met. Πλάι της η εξίσου συγκλονιστική μέτζο–σοπράνο Anita Rachvelishvili στο ρόλο της αντίζηλού της, Άμνερις. Ο Aleksandrs Antonenko είναι ο πολεμιστής Ρανταμές και ο Nicola Luisotti θα ανέβει στο πόντιουμ της Met, σε αυτή τη μνημειώδη παραγωγή.

Η Αίγυπτος είναι το σκηνικό του δράματος, της μεγαλόπρεπης όπερας του Giuseppe Verdi. Εκεί, κάτω από τον ουρανό της αρχαίας Αιγύπτου, λαμβάνουν χώρα οι θριαμβευτικές σκηνές και οι ερωτικές συγκρούσεις που ο Βέρντι ντύνει αριστοτεχνικά με την αξεπέραστη μουσική του.  Ο Αιγύπτιος στρατηγός Ρανταμές είναι ερωτευμένος με την Αΐντα, μία δούλη αιθιοπικής καταγωγής. Η αγάπη τους απειλείται από τον επικείμενο πόλεμο μεταξύ των χωρών τους. Αυτή, ωστόσο, δεν είναι η μόνη απειλή που αντιμετωπίζει το ζευγάρι. Η Άμνερις, κόρη του βασιλιά της Αιγύπτου, επίσης ερωτευμένη με τον Ρανταμές διεκδικεί τον έρωτα του. Τα γεγονότα στα οποία εμπλέκονται οι πρωταγωνιστές με φόντο τον πόλεμο, την προδοσία, επικίνδυνα στρατιωτικά μυστικά και το ερωτικό πάθος, παρασύρουν τους πρωταγωνιστές και το κοινό στην κορύφωση του δράματος, με τη θυσία για χάρη της αγάπης.

Ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι (10 Οκτωβρίου 1813-27 Ιανουαρίου 1901) ήταν Ιταλός μουσικός συνθέτης, από τους διασημότερους στο είδος της όπερας. Ανάμεσα στα δημοφιλέστερα έργα του ανήκουν οι όπερες Ριγκολέττο, Ναμπούκο, Τραβιάτα και Αΐντα, μέρη των οποίων είναι πασίγνωστα.

Η ευκαιρία να συνθέσει την πρώτη του όπερα ήλθε το 1836. Ο Ομπέρτο, κόμης του Σαν Μπονιφάτσιο, ανέβηκε τελικά το 1839 στη Σκάλα του Μιλάνου και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, ώστε να του εξασφαλίσει μία παραγγελία για τρία έργα. Το πρώτο ήταν η κωμική όπερα “Μιας μέρας βασιλιάς”, που ανέβηκε το 1840 στη Σκάλα του Μιλάνου. Σημείωσε παταγώδη αποτυχία και κατέβηκε αμέσως μετά την πρεμιέρα της. O Βέρντι, που είχε χάσει πρόσφατα τη γυναίκα του Μαργαρίτα, σε ηλικία 26 ετών, από εγκεφαλίτιδα και ένα χρόνο νωρίτερα τον γιο του Ιτσίλιο Ρομάνο, σε ηλικία 15 μηνών (το 1838 είχε χάσει την κόρη Βιρτζίνια Μαρία Λουίτζα σε ηλικία 17 μηνών), έπεσε σε μαύρη απελπισία και ορκίστηκε να μην ξαναγράψει όπερα. Ο διευθυντής της Σκάλας του Μιλάνου τον απάλλαξε από το συμβόλαιό του, αλλά όταν έκρινε ότι έκλεισαν οι πληγές, του έδωσε ένα λιμπρέτο βασισμένο στην ιστορία του Ναβουχοδονόσορα Β’. Ο Βέρντι το διάβασε με κρύα καρδιά, ώσπου έφθασε στα λόγια των Εβραίων σκλάβων (Va Pensiero) και ανακάλυψε ότι είχε απαλλαγεί από τις αναστολές του.

Στις μέρες μας, η μουσική του έχει προ πολλού ξεφύγει από τις αίθουσες συναυλιών. Οι «τιφόζι» στα γήπεδα της Ιταλίας ενθαρρύνουν τις ομάδες τους, τραγουδώντας το Θριαμβευτικό Εμβατήριο από την Αΐντα, το χορωδιακό των σιδηρουργών από τον Τροβατόρε ακούγεται σε τηλεοπτικά σποτς, ενώ το La donna è mobile συγκινεί ακόμα και αυτούς που δεν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους στην όπερα.

Για ακόμη μία χρονιά έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τις  παραγωγές του βραβευμένου προγράμματος «The Met: Live in HD» που συνδέει  απευθείας  τη Μετροπόλιταν  Όπερα της Νέας Υόρκης με 70  χώρες  σε έξι ηπείρους. Η ανανέωση της συνεργασίας του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ και του Δήμου Βόλου, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π.-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., εξασφαλίζει ένα ξεχωριστό πολιτιστικό θέαμα, με την υπογραφή των πιο καταξιωμένων καλλιτεχνών της παγκόσμιας λυρικής σκηνής, στην οθόνη υψηλής ευκρίνειας του Κινηματοθέατρου Αχίλλειον.

 

 

 

κεκπα διεκ κεκπα διεκ ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ