Κυριακή, 20 Απριλίου 2025
logo-doepap
“ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΥΡΙΣΑΝΕ……….ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ”

Το σχέδιο εργασίας υλοποιήθηκε στον παιδικό σταθμό “Αφροδίτη”, της Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π. – ΔΗ. ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου. Ο παιδικός  σταθμός “Αφροδίτη” φιλοξενεί δύο τμήματα, προ – προνηπίων. Τα παιδιά που φιλοξενούνται στη δομή ,  συμμετείχαν στο σχέδιο εργασίας με θέμα “ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΥΡΙΖΟΥΝ…ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ…”

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων κ. Αντζούρη Μάτα, κ. Κουτσίκου Έλενα,κ.Καραμπά Ελευθερία

Το σχέδιο εργασίας περιλαμβάνει τις ακόλουθες προσεγγίσεις …

“ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΥΡΙΖΟΥΝ…ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ…”

Το σχέδιο εργασίας (project)  αποφασίστηκε από τις εκπαιδευτικούς με αφορμή τις απορίες των παιδιών για τα χριστουγεννιάτικα ημερολόγια που αναρτήθηκαν στις τάξεις τους… («κάθε μέρα και μια έκπληξη!»).

Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν τα παιδιά – μέσα από ανάλογες βιωματικές δραστηριότητες :

  • Να επικοινωνούν μεταξύ τους και να συνεργάζονται,
  • Να αναζητούν και να συγκρίνουν,
  • Να ταξινομούν αντικείμενα με βάση κάποια κριτήρια,
  • Να διαμορφώνουν και να τηρούν κανόνες,
  • Να μάθουν πράγματα βιωματικά μέσα από τη δική τους δράση,
  • Να δείξουν ενδιαφέρον κατά την ακρόαση των παραμυθιών παρεμβαίνοντας με σχόλια και ερωτήσεις,
  • Να διηγηθούν τα γεγονότα των παραμυθιών με διαδοχική σειρά (χρονική αλληλουχία),
  • Να συμμετέχουν στην εξέλιξη των παραμυθιών προτείνοντας λύσεις στους ήρωες και να ταυτιστούν με αυτούς,
  • Να απολαύσουν την αφήγηση,
  • Να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητα,
  • Να κατακτήσουν τις μαθηματικές έννοιες «μεγάλο-μικρό», «πάνω-κάτω» και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με τις αντίστοιχες λέξεις,
  • Να αναπτύξουν τις αισθήσεις τους,
  • Να εκφραστούν γλωσσικά,
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους,
  • Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα,
  • Να μάθουν νέες τεχνικές,
  • Να υποδυθούν φανταστικούς ρόλους και καταστάσεις,
  • Να αποκτήσουν έλεγχο στις κινήσεις τους και να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα,
  • Να αντιληφθούν το ρυθμό,
  • Να εκφραστούν δημιουργικά με το σώμα τους και να εξασκήσουν το συντονισμό ματιού- χεριού,
  • Να αποκτήσουν καλή φυσική κατάσταση.
  • Το συγκεκριμένο project κυριάρχησε στο ημερήσιο πρόγραμμα κι επιτεύχθηκαν οι περισσότεροι από τους παραπάνω στόχους, από διαφορετικές γνωστικές περιοχές…

1.«Παιδί και γλώσσα»

α. «Προφορική επικοινωνία- ομιλία- ακρόαση»

α1. «Παιδική λογοτεχνία»

  • “Η Γέννηση του Χριστού»,
  • «24 χριστουγεννιάτικα παραμύθια από όλο τον κόσμο»,
  • « Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα»,
  • Η χριστουγεννιάτικη ευχή του κυρίου Ασβού»,
  • «Γράμματα για τον Άη Βασίλη»,

α 2. «Παιχνίδι»

  • Το παιχνίδι με το Αστέρι (ένα παιδί γυρίζει γύρω από τα άλλα, που έχουν ένα αστέρι στην πλάτη, λέγοντας ένα ποίημα και διαλέγοντας κάποιο παιδί ,που θα πει τί βλέπει από τον ουρανό…)

α 3. «Παιδί και παράδοση»

  • Από την πρώτη του Δεκέμβρη στολίσαμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου. Δόθηκε έτσι η ευκαιρία να μιλήσουμε για αυτή την παράδοση  του τόπου μας και για τη γέννηση του Χριστού.
  • Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού (11-12) στάθηκε αφορμή να παρακολουθήσουν τα παιδιά σχετικά videoπαιδιών διαφορετικών χωρών και ηπείρων(φυλές-κατοικίες-ένδυση-διαφορετικές θρησκείες- ήθη και έθιμα).
  • Δόθηκε έμφαση στη θρησκεία και στα έθιμα κυρίως των ευρωπαϊκών χωρών με κατάληξη στη συζήτηση των εθίμων της Ελλάδας.
  • Φτιάξαμε Χριστόψωμο, τα παιδιά το στόλισαν με σχέδια από την ίδια ζύμη και το πήραν στο σπίτι με τη συνταγή – δώρο για τη μαμά!
  • Ελληνικό έθιμο και το μελομακάρονο, που φτιάχτηκε από τη μαγείρισσά μας και πήραν τα παιδιά μετά τη γιορτή.

α 4. «Παιδί και Τέχνη»

  • Τα παιδιά παρατήρησαν πίνακες τέχνης στον υπολογιστή, με θέμα τα Χριστούγεννα, τους ζητήθηκε να περιγράψουν τί βλέπουν κα σε τί έθιμα αναφέρονται.

α 5. «Παιδί και Εικαστικά»

  • Κατασκευή κάρτας ( πιτσιλιές από οδοντόβουρτσα), με τη συμμετοχή των παιδιών,
  • Κατασκευή κάρτας με κολλητική,
  • Κατασκευή ροδιού από πηλό (γούρι),
  • Νιφάδες μόμπιλε από πηλό , με κανέλλα,
  • Κατασκευή φάτνης,
  • Παντόφλα Άη Βασίλη,
  • Χιονάνθρωπος στη χαρτοσακούλα,
  • Δεντράκι – κώνος χριστουγεννιάτικο, στολισμένο από τα παιδιά,
  • Παζλ- κερί, «Δώρο στο φίλο μου».

α 6. «Παιδί και Μαθηματικά»

  • Εκτός από τα φύλλα εργασίας που δόθηκαν στα παιδιά, παίχτηκαν και ομαδικά παιχνίδια :
  • Παιχνίδι μνήμης «Βρες το όμοιό του, (αστέρια/κεριά/μπάλες/Aη- Βασίληδες, κά),
  • Χριστουγεννιάτικο, επιδαπέδιο παιχνίδι με ζάρι,
  • Σκυταλοδρομία με χριστουγεννιάτικο κερί,
  • Παιχνίδι με κάλτσες δώρων σε ζευγάρια,
  • Σκυταλοδρομία με γιρλάντα.

 α 7. «Παιδί και περιβάλλον»

  • Εκτός από το προαναφερθέν παζλ-κερί «Δώρο στο φίλο μου», τα παιδιά με τους γονείς τους έγραψαν ευχές στις κάρτες-μπάλες που έχουμε στον προθάλαμο και τις καρφίτσωσαν στο ευχόδέντρό

α 8. «Μουσική αγωγή»

  • Εκμάθηση χριστουγεννιάτικων τραγουδιών και κάλαντα.

α 9. «Δραματική Τέχνη»

  • Χριστουγεννιάτικη γιορτή με τίτλο «Καλικαντζαρο–σκανταλίσματα.

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, επισημαίνουμε ότι οι περισσότεροι από τους στόχους που προαναφέραμε επιτεύχθηκαν κατά την πορεία της επεξεργασίας του θέματος.

Τα παιδιά αγκάλιασαν το πρόγραμμα με συναισθήματα χαράς και δημιουργικής έκφρασης…

Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου

σας εύχεται

καλή χρονιά

 

 

 

 

 

 

 

 

κεκπα διεκ κεκπα διεκ ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ