Άνοιξη η εποχή που η φύση αναγεννιέται σε ένα περιβόλι από ήχους, χρώματα και μυρωδιές! η ομορφότερη εποχή του χρόνου!!! Ανθίζουν τα λουλούδια, μετά από ένα μακρύ, κρύο και σκοτεινό χειμώνα. ο Χειμώνας μας χαιρετάει, και μαζί του φεύγει η γκρίζα συννεφιά της μελαγχολίας, υποδεχόμαστε την Άνοιξη, την μονάκριβη γλυκιά κόρη του Χρόνου γεμάτοι αισιοδοξία, ελπίδα και όνειρα που θα μας φτιάξουν τη διάθεση, και γεμάτοι με ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο θα γεμίσουμε με όνειρα και όρεξη τη ζωή μας!
Μαζί με τα λουλούδια που ανθίζουν ευχόμαστε σε όλους, ν’ ανθίζει το χαμόγελο στα χείλη και ο ζωοδότης ήλιος ας θρονιάζει στις καρδιές μας, έτσι ώστε όλη μας η Ζωή να μοιάζει με την όμορφη Άνοιξη!!!
Με αφορμή τη θεματική ενότητα της Άνοιξης τα φιλοξενούμενα παιδιά της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π. – ΔΗ. ΠΕ. ΘΕ. Δήμου Βόλου μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δράσεων επεξεργάστηκαν θεματικές ενότητες από διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Στόχος να οικοδομηθεί η γνώση μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, υιοθετώντας κατάλληλες τεχνικές διαλόγου ως εργαλείο για τη συν-οικοδόμηση εννοιών και νοημάτων με σκοπό τα νήπια να κατανοήσουν το περιβάλλον στην ολότητά του. Τα παιδιά αντιληφθήκανε τη φύση μέσα από τις αισθήσεις τους, κατανοήσανε τη σχέση / αλληλεπίδρασης του ανθρώπου µε το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, λάβανε μέρος σε συζητήσεις κατά τη διάρκεια των μαθησιακών εμπειριών με αποτέλεσμα να μάθουν να σέβονται και να προστατεύουν κάθε μορφή ζωής. Τα θέματα που επεξεργάστηκαν με αφορμή το ενδιαφέρον τους και τα κίνητρα που δοθήκανε μέσα και έξω από τη σχολική τάξη ήταν: η Άνοιξη, έντομα, πεταλούδες, πασχαλίτσες, μελισσούλες, ανθοφορία – μελισσοκομία, η αλλαγή καιρού και ώρας, νύχτα – μέρα, τα φρούτα εποχής, το έθιμο της χελιδόνας, ήθη και έθιμα της εποχής, Πάσχα – πασχαλινές δραστηριότητες, διάστημα και πλανήτες, μέσα μεταφοράς, συναισθήματα, ηφαίστεια και σεισμοί καλώς το καλοκαίρι, καλοκαίρι και οι κλιματικές αλλαγές που φέρνει.
Με αφορμή τη θεματολογία συμμετείχαν σε ποικίλες βιωματικές διαθεματικές δραστηριότητες και δραστηριοποιήθηκαν σε καταστάσεις κρίσεων (σεισμός και άλλα φαινόμενα) κάνοντας προληπτικές βιωματικές ασκήσεις σύμφωνα με το πρωτόκολλο που έχει σχεδιαστεί και αφορά το χώρο της κάθε δομής. Τα νήπια πήραν μέρος σε πειράματα με σκοπό την κατανόηση διαφόρων φυσικών φαινομένων όπως βύθιση – επίπλευση, πως εκρήγνυται το ηφαίστειο και πως ρέει η λάβα. Γιορτές και Παγκόσμιες μέρες, όπως η επέτειος, της 25ης Μαρτίου 1821 η γιορτή της χελιδόνας η Πρωτομαγιά, η γιορτή της μητέρας, «Διεθνή Ημέρα Φωτός», η «Διεθνή Ημέρα Μουσείων» τιμήθηκαν με εκδηλώσεις – εργαστήρια – επισκέψεις, καθώς και με θεατρικά δρώμενα και κουκλοθέατρο.
Οι βρεφονηπιακοί παιδικοί σταθμοί της Δ/νσης Εκπαίδευσης Παιδιού του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π. –ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου για τη χρονιά 2022-2023 υλοποιήσανε από την αρχή της χρονιάς εκπαιδευτικές δράσεις – σχέδια εργασίας project , με θέμα «τα ζώα» σε συνέχεια αυτών των δράσεων τους μήνες Μάρτιο Απρίλιο Μάιο υλοποιήθηκαν τα εξής: «ο Σκύλος, ο Ελέφαντας, η Αλεπού, η Καμηλοπάρδαλη, το Λιοντάρι, η Γάτα, η Αγελάδα, το Άλογο. Τα οπoία έχουν αναρτηθεί ολοκληρωμένα στην ιστοσελίδα: doepap.gr
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που λαμβάνουν χώρα σε όλες τις δομές αξιολογούνται με σκοπό να αποκαλυφθεί τι γνωρίζει, τι κατανοεί, τι σκέφτεται και τι αισθάνεται το παιδί. Οι εκπαιδευτικοί μοιράζονται τις πληροφορίες που αποκόμισαν μέσα από τις δράσεις και τους τρόπους επικοινωνίας του παιδιού ενημερώνοντας τους γονείς – κηδεμόνες για την εξελικτική πορεία του παιδιού τους. Οι εκπαιδευτικές δράσεις ολοκληρώνονται τέλος Μαΐου και λήγουν με τις προετοιμασίες και τη γιορτή λήξης της κάθε δομής.
“Η μέρα που ο Θεός δημιούργησε την ελπίδα ήταν πιθανότατα η ίδια μέρα που δημιούργησε την Άνοιξη.”Bernard Williams.
“Όταν ανθίζουν τα λουλούδια, ανθίζει και η ελπίδα!” – Λέιντι Μπερντ Τζόνσον