Συνεχίζεται με επιτυχία στο Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο ντε Κίρικο και έχει προκαλέσει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κοινού, η έκθεση «Εβαρίστο ντε Κίρικο, ο Ιταλός μηχανικός», πατέρας του μεγάλου Ευρωπαίου ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στο Βόλο στις 10 Ιουλίου 1888, στο πλαίσιο του αφιερώματος για τα 130 χρόνια από τη γέννησή του και 40 χρόνια από το θάνατό του. Το αφιέρωμα πραγματοποιείται από τη Διεύθυνση Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου, σε συνδιοργάνωση με τον ΟΣΕ και το Παγκόσμιο Σωματείο Αποδήμων Μαγνήτων «το Κοινόν των Μαγνήτων», με την αιγίδα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου της Ιταλικής Πρεσβείας στην Αθήνα και του Σωματείου «Κόμητες» των Ιταλών της Διασποράς.
«Ο πατέρας μου ήταν ένας άνθρωπος του 19ου αιώνα. Ήταν μηχανικός και συγχρόνως άρχοντας από άλλες εποχές. Θαρραλέος, έντιμος, εργατικός, έξυπνος και καλός…Ο πατέρας μου έλειπε συχνά, γιατί πήγαινε στο Βόλο, την κωμόπολη όπου γεννήθηκα, όπου επέβλεπε και διηύθυνε την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που προχωρούσε στο εσωτερικό της Θεσσαλίας…». Αυτά τα λόγια μεταξύ άλλων ανέφερε στο «Αναμνήσεις από τη ζωή μου» ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο για τον πατέρα του, που συνέδεσε το όνομά του με την ίδρυση των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας και ιδιαίτερα με τη νεόδμητη πόλη του Βόλου με την οποία ταυτίστηκε και συνέβαλε στην ανάπτυξή της.
Το αφιέρωμα περιλαμβάνει έκθεση αρχειακού υλικού με ανατυπώσεις επιλεγμένων σχεδίων της γαλλοιταλικής κατασκευαστικής εταιρίας «Εργολαβία Ε. Κίρικο και Σία»/ «Enterprise E. Chirico et Cie» που διηύθυνε ο Εβαρίστο ντε Κίρικο προερχόμενα από το αρχείο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου σε συνδυασμό με φωτογραφικό υλικό, κείμενα και άλλα ντοκουμέντα, προερχόμενα από τη συλλογή του Νίκου Μαστρογιάννη, του Αντώνη Ζαβαλιάγκου και σημερινές φωτογραφίες του Νικόλα Φιλάρετου. Η έκθεση έχει σκοπό να καταδείξει μέρος της δραστηριότητας του Εβαρίστο και της πολυδιάστατης προσωπικότητας του, αλλά και την επιρροή που άσκησε το έργο του στην καλλιτεχνική δημιουργία του υιού του Τζόρτζιο αλλά και του μικρότερου Αντρέα.
Αν και αρκετοί ερευνητές έχουν αναφερθεί στις μελέτες και ανακοινώσεις τους στη δραστηριότητα του Ιταλού μηχανικού Εβαρίστο, είναι η πρώτη φορά που με εποπτικό υλικό παρουσιάζεται μέρος της δραστηριότητας και προσωπικότητας του.
Την έκθεση επιμελήθηκαν η Χρύσα Δραντάκη, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πολιτισμού και ο κεντρικός σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Βόλου Γιώργος Αποστολέρης. Από τα τέλη Αυγούστου πραγματοποιούνται κατά διαστήματα περιηγήσεις στην έκθεση από τους δύο επιμελητές σε οργανωμένες ομάδες ενδιαφερομένων, οι οποίες θα συνεχιστούν έως τα τέλη Νοεμβρίου.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του αφιερώματος , έχει προετοιμαστεί και ξεκινά από την τρέχουσα εβδομάδα η διεξαγωγή εκπαιδευτικών ξεναγήσεων στην εν λόγω έκθεση. Οι εκπαιδευτικές αυτές ξεναγήσεις, πλήρως εναρμονισμένες με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας αλλά και του μαθήματος των Εικαστικών, απευθύνονται σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου έως Γ’ Λυκείου. Βασικός θεματικός άξονας θα αποτελέσει η παρουσία του ατμοκίνητου τρένου στην περιοχή του Βόλου και ευρύτερα της Θεσσαλίας από τα πρώτα εγκαίνια του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου το 1884 έως την ολοκλήρωση της γραμμής Λεχωνίων-Μηλεών στα 1903 από τον ιταλό μηχανικό Εβαρίστο ντε Κίρικο.
Οι μαθητές θα κληθούν να συμμετάσχουν ενεργά στην διαδικασία της μάθησης. Μέσα από την επιλογή συγκεκριμένων εκθεμάτων που εξυπηρετούν την επίτευξη των μαθησιακών στόχων του προγράμματος, θα επιχειρηθεί με τρόπο βιωματικό και διαδραστικό να γνωρίσουν οι μαθητές τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο ντε Κίρικο, και τις πτυχές της δράσης του, να προσεγγίσουν ιστορικά και κοινωνικά το φαινόμενο της εκβιομηχάνισης, να κατανοήσουν ορισμένες πτυχές της τοπικής ιστορίας του Βόλου και τέλος να διακρίνουν τις εμφανείς επιδράσεις του αστικού και μυθικού τοπίου του Βόλου και του Πηλίου στο έργο του Τζιόρτζιο ντε Κίρικο.
Την επιμέλεια και υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος έχει αναλάβει η δρ ιστορικός τέχνης – αρχαιολόγος Νικολέτα Τζάνη, υπάλληλος του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Διεύθυνσης Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου, η οποία για τον σχεδιασμό του προγράμματος συνεργάστηκε με την παιδαγωγό-μουσειολόγο Άννα Παναγή.
Επίσης έχουν προσκληθεί και τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να επισκεφτούν και να συμμετάσχουν στο αφιέρωμα με δικές τους δράσεις.
Ο Εβαρίστο ντε Κίρικο (Ευάρεστος δε Κήρυκος) που γεννήθηκε το 1841 στην Κωνσταντινούπολη, από οικογένεια αριστοκρατικής καταγωγής, ανέλαβε το 1882 ως εργολήπτης, επί πρωθυπουργίας Χαριλάου Τρικούπη με χρηματοδότηση του ομογενούς Τραπεζίτη από την Κων/πολη Θεόδωρου Μαυρογορδάτου, την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας και προκειμένου να διευθύνει το έργο εγκαθίσταται στο Βόλο με τη γυναίκα του Τζέμμα. Το 1884 εγκαινιάζεται το πρώτο τμήμα της Γραμμής, από το Βόλο μέχρι τη Λάρισα. Η Θεσσαλία την εποχή εκείνη αναπτύσσεται με γοργό ρυθμό. Ο Ιταλός μηχανικός με τις γνώσεις και την πείρα που διέθετε ήταν περιζήτητος. Παράλληλα με τις σιδηροδρομικές εργασίες επιμελήθηκε κατά την περίοδο 1886 έως 1890 και άλλα σημαντικά έργα. Στις 16/6/1886 ολοκληρώθηκε το θεσσαλικό δίκτυο με τη λειτουργία της γραμμής Βόλου-Καλαμπάκας. Από το 1895 ο Εβαρίστο αποκτά διευρυμένα καθήκοντα από το Συμβούλιο των Σιδηροδρόμων που εδρεύει στην Αθήνα, για την επέκταση του σιδηροδρόμου της γραμμής Βόλου – Λεχώνια, ενώ ταυτόχρονα έχει αναλάβει και ένα νέο έργο, την κατασκευή του δικτύου του Πηλίου με το περίφημο «τρενάκι του Πηλίου». Το 1897 κατά τη διάρκεια του Ελληνοτουρκικού πολέμου προσέφερε ο ίδιος πολλές υπηρεσίες για τη διάσωση του δικτύου και των γεφυριών με τις δικές του προσπάθειες και τις σχέσεις που διατηρούσε στην Κωνσταντινούπολη. Τον Οκτώβριο του 1898 η οικογένεια Ντε Κίρικο έρχεται για δεύτερη φορά στην πρωτεύουσα. Ο Εβαρίστο από μακριά διατηρεί την πλήρη αρμοδιότητα σε όλα τα τεχνικά θέματα στη Θεσσαλία. Η οικογένεια εγκατεστημένη στην Αθήνα είναι ενταγμένη στους υψηλούς κύκλους και στην πνευματική ζωή της Αθήνας με τους δυο γιούς Τζόρτζιο και Αντρέα να παρακολουθούν μαθήματα ζωγραφικής και μουσικής αντίστοιχα, όταν
το πρωινό της 16 Μαΐου 1905 ο Εβαρίστο ντε Κίρικο φεύγει από τη ζωή από κακοήθη πυρετό. Ένα χρόνο μετά η χήρα Ντε Κίρικο με τους δυο γιους εγκαταλείπουν την Ελλάδα για την Ιταλία και στη συνέχεια για το Μόναχο.