Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Ο Μάιος μας Έφτασε….. »
Χρονικό Διάστημα Υλοποίησης : ένας μήνας
Το σχέδιο εργασίας «Ο Μάιος μας έφτασε ..» υλοποιήθηκε στον Βρεφονηπιακό Σταθμό “Ιάσονα” του Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π- ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, Δήμου Βόλου. Στο Βρεφονηπιακό Σταθμό Ιάσονα λειτουργούν συνολικά έξι τμήματα, δύο βρεφικά και τέσσερα τμήματα προ-προνηπίων . Κατά την διάρκεια του σχεδίου εργασίας πραγματοποιήθηκαν ποικίλες βιωματικές μα και εκπαιδευτικές δράσεις με ελεύθερο αλλά και οργανωμένο χαρακτήρα στις οποίες συμμετείχαν όλα τα παιδιά.
Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς που σχετίζονται άμεσα με τις ηλικιακές ομάδες των παιδιών που φιλοξενούνται στο σταθμό, Προφορική Επικοινωνία , Παιδί και Περιβάλλον, Καλλιτεχνική Δημιουργικότητα, Λογικομαθηματικές Έννοιες.
Το σχέδιο εργασίας στηρίχτηκε στη συνεργασία των παιδιών του βρεφονηπιακού σταθμού αλλά και των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε αυτό και απαρτίζεται από τις : κ. Δήμητρα Ανέστη, κ. Ευαγγελία Καρατζούλα, κ. Παρασκευή Σολομών , κ. Κερασία Λιάπη, κ. Μαρία Γάτου, κ. Παναγιώτα Καταραχιά, κ. Νικολέτα Βελέντζα, κ. Παρασκευή Ψάρρα, κ. Κατερίνα Αναστασίου, κ. Σοφία Μιχελή,καικ. Κωνσταντινιά Πολίτου
Γενικοί Σκοποί του προγράμματος
Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τον κύκλο της ζωής της φύσης ενώ παράλληλα να μιλήσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για το πολυαγαπημένο πρόσωπο της μητέρας . Αυτοί είναι και οι δύο βασικοί άξονες στους οποίους κινήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
ΑΞΟΝΑΣ 1: Μεγαλώνει το φυτό
ΓΛΩΣΣΑ
Προφορικός λόγος:
Στόχοι:
- Να μάθουν τα ονόματα των λουλουδιών
- Να ονοματίσουν το αγαπημένο τους λουλούδι.
Περιγραφή δραστηριοτήτων:
➢ Βλέπουμε λουλούδια που έχουν φέρει στην τάξη και μαθαίνουμε
τα ονόματα τους.
➢ Βλέπουμε φωτογραφίες με διάφορα λουλούδια και λέμε ποια
γνωρίζουμε και ποιο μας αρέσει περισσότερο.
➢ Βρήκαμε ονόματα λουλουδιών που είναι συγχρόνως και ονόματα
ανθρώπων (π.χ. Μαργαρίτα, Βιολέτα κ.α.)
➢ Γράφουμε στην ειδική αμμοδόχο που φτιάξαμε, την οποία γεμίσαμε με
σιμιγδάλι την λέξη ΆΝΟΙΞΗ, ΛΟΥΛΟΥΔΙ, ΜΑΜΑ,ΜΑΗΣ.
➢ Ζωγραφίζουμε με τα χέρια μας λουλούδιαστην αμμοδόχο
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Στόχοι:
- Να ανακαλύψουν το νόημα των λέξεων και να αντιστοιχίσουν
ονόματα λουλουδιών με τις εικόνες τους.
Δραστηριότητες που υλοποιηθήκαν:
- Είδαμε εικόνες με λουλούδια και τα τοποθετήσαμε στην
καρτέλα με το όνομά τους.
- Είδαμε εικόνες με λουλούδια και μάθαμε τα ονόματα τους.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Στόχοι:
- Να απολαύσουν ιστορίες και ποιήματα που αναφέρονται στην
άνοιξη
- Να ψυχαγωγηθούν και να αναπτύξουν την φαντασία τους.
- Να γνωρίσουν διάφορες παροιμίες του τόπου μας.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢ Διαβάσαμε τα παραμύθια:
- Η κυρία Μίνα και η Άνοιξη
- Η Αλίκη και τα λουλούδια
- Η Ρίτα η Μαργαρίτα
- Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό
- Το δάσος το έσκασε
- Η πεντάμορφη και οι παπαρούνες
- Το δέντρο που έδινε
- Το περήφανο τριαντάφυλλο
- Τα φυτά συνεδριάζουν
- Στη βοτανοχώρα μια φορά
- Δεντράκι γιατί κλαις;
- Ο Μάης και οι φίλοι του
- Διαβάσαμε τα ποιήματα:
- Ο Μάιος μας έφτασε
- Πρωτομαγιά
- Στην εξοχή
- Χελιδονίσματα
- Λουλούδια ας διαλέξουμε
- Ο Μάης
- Στην εξοχή
- Της αγάπης τα σποράκια
- Δεντροπαρεούλες
ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ
Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές:
- « Ο Μάης έχει τ’ όνομα κι ο Απρίλης το λουλούδι ».
- « Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι ».
- « Καλός ο ήλιος του Μαγιού, τ’ Αυγούστου το φεγγάρι».
- « Μάης άβρεχος, μούστος άμετρος ».
- « Μήνας που δεν έχει Ρο, Ρίξε στο κρασί νερό ».
- « Απρίλης, Μάης κοντά είναι το θέρος ».
- Ο Μάης πενταφάγωτος και πάλι πεινασμένος.
- Στον κακορίζικο τόπο Μάη μήνα βρέχει.
- Ο Μάης φτιάχνει τα σπαρτά κι ο Μάης τα χαλάει
ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
- Τα χελιδονίσματα
- Το έθιμο της Περπερούνας
- Τα κάλαντα της πρωτομαγιάς
- Τα μαγιόπουλα
- Ο χορός της άνοιξης
- Το πλέξιμο των στεφανιών
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Στόχοι:
- Να μάθουν και να δούνε από τι αποτελείται ένα λουλούδι.
- Να μάθουν πως φυτρώνουν τα λουλούδια και τι χρειάζονται για να
ζήσουν.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢ Μιλήσαμε για τα φυτά. Τα μέρη τους, τις ανάγκες τους.
➢ Φυτέψαμε λουλούδια στην τάξη και τα παρατηρήσαμε.
➢ Φτιάξαμε ηλιοπαγίδα με αληθινά λουλούδια και την κρεμάσαμε
στην αυλή του σχολείου.
ΙΣΤΟΡΙΑ:
Στόχος:
- Να γνωρίσουν το έθιμο του πρωτομαγιάτικου στεφανιού.
Δραστηριότητα που υλοποιήθηκε:
➢ Φτιάξαμε στεφάνι με αληθινά λουλούδια που έφεραν τα παιδιά.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ:
Στόχος:
- Να παρατηρήσουν τις αλλαγές στη φύση, στην αυλή του σχολείου.
Δραστηριότητα που υλοποιήθηκε
➢ Παρατηρήσαμε τα δέντρα της αυλής όταν ήταν γυμνά και μετά
όταν γέμισαν φύλλα λόγω τις Άνοιξης.
➢ Δείξαμε εικόνες από ενδημικά φυτά άλλων χωρών.
➢ Αναγνωρίζουμε και μυρίζουμε τα βότανα του τόπου μας.
➢ Παρατηρούμε τη βλάστηση στο βουνό, δίπλα στη θάλασσα, σε
ποτάμια, στον κάμπο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Στόχοι:
- Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τους αριθμούς 1,2,3,4.
- Να σειροθετούν.
- Να ομαδοποιήσουν αντικείμενα με βάση ορισμένα κριτήρια.
Δραστηριότητα που υλοποιήθηκε:
➢ Σ ένα κουτί κολλάμε τους αριθμούς 1,2,3,4 και σε γλωσσοπίεστρα
πέταλα και φύλλα λουλουδιών αντίστοιχα. Τα παιδιά μετρούν τα
πέταλα ή φύλλα και τα αντιστοιχούν στο σωστό αριθμό.
➢ Αντιστοίχισαν λουλούδια με την σκιά τους.
➢ Ταξινομήσαμε λουλούδια σύμφωνα με το χρώμα τους.
➢ Μετρήσαμε λουλούδια.
➢ Μετρήσαμε τα πέταλα από τα λουλούδια που φέραμε στην τάξη.
➢ Ταξινομήσαμε λουλούδια σύμφωνα με το όνομά τους.
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ
Στόχος:
- Να εκτελέσουν διάφορες ενέργειες συγχρονισμένα με την έναρξη
και την παύση της μουσικής και να ακολουθήσουν τους κανόνες
του παιχνιδιού.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢ Ακούσαμε τα τραγούδια:
- “Η Άνοιξη” της Τζ. Χατζοπούλου
- “Η Άνοιξη” του Vivaldi
- Τραγούδια για την άνοιξη από το CD της M. Andreadou
- Χελιδόνι πέταξε – Τα κάλαντα της άνοιξης (χελιδονίσματα)
- Πρωτομαγιά (χορωδία Σπύρου Λάμπρου)
- Λουλουδόκοσμος
- Μάη μου με τα λουλούδια
- Πετούν τα πεταλούδια
➢ Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια:
- Το κυνήγι του χαμένου σπόρου (παιχνίδι στην αυλή)
- Ο κηπουρός και τα λουλούδια του
- Λουλουδοαγώνας ταχύτητας
- Ο χορός τηςΠρωτομαγιάς
- Ποιο λουλούδι να διαλέξω
- Μουσικά λουλούδια
- Δημιουργούμε το δικό μας χορό της Άνοιξης
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στόχος:
- Να πειραματιστούν με μίξεις χρωμάτων, διάφορα υλικά και
λουλούδια από τη φύση.
Δράσεις που υλοποιήθηκαν:
➢ Φτιάξαμε λουλούδια τύπωμα με καλαμάκι σε κάνσον.
➢ Με φελλούς τυπώσαμε κόκκινες παπαρούνες σε ένα πράσινο
λιβάδι.
➢ Ζωγραφίσαμε κίτρινους ήλιους με τέμπερα.
➢ Φτιάξαμε πρωτομαγιάτικα στεφάνια από χαρτόνι.
➢ Φτιάξαμε το πρωτομαγιάτικο στεφάνι του σχολείου με αληθινά
λουλούδια.
➢ Αποτυπώσαμε σε χαρτί τη φύση τον Μάιο και με πον-πον
φτιάξαμε λουλούδια μαργαρίτες.
➢ Φτιάξανε παλαμολούλουδα με τυπώματα από τις παλάμες των
χεριών τους.
➢ Ζωγραφίσαμε χάρτινα πιάτα και φτιάξαμε λουλούδια.
➢ Ζωγραφίσαμε την εξέλιξη του σπόρου σε φυτό.
➢‘ Ελάτε να ποτίσουμε τα λουλούδια. Φτιάξαμε ποτιστήρια από
ρολό υγείας και τα κολλήσαμε σε χαρτόνι στο οποίο τα παιδιά
είχανε ζωγραφίσει έναν κήπο με λουλούδια.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Στόχος:
- Να ακούσουν τραγούδια που αναφέρονται και σε λουλούδια και να
τραγουδήσουν στον ρυθμό.
- Να ακούσουν κλασική μουσική.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢ Μάθαμε και τραγουδήσαμε τα τραγούδια «Λουλούδια ας
διαλέξουμε» και «Πρωτομαγιά»
➢ Ακούσαμε τραγούδια σχετικά με την Άνοιξη και τα λουλούδια:
- Η Άνοιξη προβάλλει
- Το τριανταφυλλάκι
- Η άνοιξη γιορτάζει
- Παπαρούνα
- Μαργαρίτα
- Άνοιξη
- Απρίλη μου ξανθέ και Μάη μυρωδάτε
- Σαν ανοιξιάτικο καράβι
- Λίγα λουλούδια
- Η άνοιξη ήρθε ξανά
- Ο χορός των μπιζελιών
- Ανέβηκα στην πιπεριά
- Ένα λεπτό κρεμμύδι
- Άνοιξη του Vivaldi
➢ Είδαμε έργα γνωστών ζωγράφων:
- “Η Άνοιξη” του Μποτιτσέλι
- “Ανοιξιάτικο μπουκέτο” του Ρενουάρ
- “Η Ροδακινιά” του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
- “Η άφιξη της Άνοιξης” του Χόκνεϊ
➢ Πραγματοποιήσαμε πειράματα σχετικά με τις φυσικές επιστήμες:
- Φυτέψαμε δυο φυτά, τοποθετήσαμε το ένα στο παράθυροκαι το άλλο σε σκοτεινό σημείο και παρατηρούμε τηνανάπτυξή τους.
- Παρατηρήσαμε τα μέρη του φυτού (ρίζες, βλαστός, άνθη)
- Βάλαμε ροδοπέταλα σε ένα βάζο με νερό και φτιάξαμεροδόνερο.
- Βράσαμε διάφορα βότανα (χαμομήλι, τσάι) και ταδοκιμάσαμε.
ΑΞΟΝΑΣ 2 :«Για τον κόσμο είσαι απλά μια μητέρα, για το παιδί σου είσαι ο κόσμος όλος».
ΓΛΩΣΣΑ
Στόχοι:
- Να εμπλουτίσουν και να ενισχύσουν τον προφορικό τους λόγο.
- Να εμπλουτίσουν και να ενισχύσουν τον γραπτό λόγο.
- Να συνειδητοποιήσουν ότι μπορεί οι μαμάδες εξωτερικά να είναι διαφορετικές,αλλά ταυτόχρονα και τόσο ίδιες (ως προς τον ρόλο τους).
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢Αρχικά μιλήσαμε για το πότε γιορτάζει η μαμά και γιατί είναι τόσο σημαντική,στην ζωή μας. Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στο πόσο μεγάλη και σημαντική,είναι η προσφορά της μητέρας στην ζωή μας.
➢Κάθε παιδί περιέγραψε την μαμά του και γιατί την αγαπά.
➢Βρήκαμε και προφέραμε λέξεις συνώνυμες με το μητέρα όπως μαμά,μητερούλα, μανούλα, μάνα.
➢Τα παιδιά προσπάθησαν να αντιγράψουν την λέξη μαμά στον πίνακα.
➢Τα παιδιά δημιούργησαν την δική τους ακροστιχίδα με την λέξη Μητέρακάθετα και δίπλα από κάθε γράμμα έγραψαν λέξεις που την χαρακτηρίζουν(π.χ. στο Μ-Μέλι, στο Η-ΗΛΙΟΣ, στο Τ-Τραγούδι) και δίπλα ζωγράφιζαν καιμε εικόνες την λέξη.
➢Οι παιδαγωγοί πήραν συνέντευξη από τα παιδιά περιγράφοντας πως είναι ημητέρα τους και για ποιο λόγο την αγαπούν.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Στόχοι:
- Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
- Να ταξινομούν, να κατηγοριοποιούν, να σειροθετούν και να απαριθμούν
- Να γνωρίσουν τους αριθμούς 1,2,3,4,5,6,
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢Μετρήσαμε από πόσα γράμματα αποτελούνται οι λέξεις μαμά, μητέρα, μάνα.
➢«Ψάξε να βρεις τα ίδια γράμματα». Μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Φτιάξαμε αυτοσχέδιες καρτούλες με τα γράμματα από τις λέξεις ΜΑΜΑ-ΜΑΝΟΥΛΑ- Σ΄ΑΓΑΠΩ και προσπαθούσαν να ομαδοποιήσουν σεομάδες τα ίδια γράμματα. Στην συνέχεια με τις αυτοσχέδιες κάρτες γραμμάτωνπροσπαθήσαμε να τα βάλουμε στην σειρά ώστε να σχηματίσουμε τις παραπάνωλέξεις.
➢Δημιουργήσαμε τις δικές μας μπάμπουσκες και τα παιδιά προσπαθήσανε να τις βάλουν στην σωστή σειρά.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στόχοι:
- Να γνωρίσουν και να μάθουν καινούργια υλικά και πως να τα χρησιμοποιούν γιατις μικρές τους δημιουργίες.
- Η τέχνη αποτελεί συχνά το μέσο για την αποτύπωση ενός μωσαϊκούσυναισθημάτων που βιώνει τη δεδομένη στιγμή ο δημιουργός.
- Η διερεύνηση και η χρήση ιδεών και εμπειριών που αντιστοιχούν σε στοιχεία γιακαλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία.
- Τα παιδιά να ανακαλύψουν ότι η τέχνη αποτελεί μέσο επικοινωνίας ανάμεσαστους ανθρώπους.
- Μέσα από την εικαστική τέχνη τα παιδιά αναπτύσσονται νοητικά.
- Να νιώσουν την χαρά και την ικανοποίηση δημιουργώντας μια κατασκευή.
- Να αναπτύξουν την φαντασία τους και την δημιουργικότητα τους.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢Κατασκευή μπρελόκ καρδιά από πηλό για να το δωρίσουμε στις μανούλες. Τα
➢ Κατασκευή κάρτας για να ευχηθούμε στις μανούλες.
➢ Κατασκευή κάρτας με την λέξη μητέρα σε ακροστιχίδα και δίπλα από κάθε γράμμα
μία λέξη που να χαρακτηρίζει την μαμά (π.χ. στο Μ-Μέλι, στο Η-ΗΛΙΟΣ, στο Τ-
Τραγούδι) και δίπλα ζωγράφιζαν και με εικόνες την λέξη.
➢Καδράκι από χαρτόνι όπου τα παιδιά ζωγράφισαν την μητέρα τους.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΦΡΑΣΗ
Στόχοι:
- Η ενεργοποίηση του συναισθηματικού πεδίου μέσα από τον αυτοσχεδιασμό
- Γνωριμία με την εισπνοή – εκπνοή.
- Η ανάπτυξη των κινητικών τους δεξιοτήτων και η εξοικείωση με τα μουσικάόργανα.
- Να μάθουν να συνεργάζονται και να περιμένουν την σειρά τους.
- Να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες και τον συντονισμό των κινήσεωνμε τον ρυθμό.
- Να δουλεύουν ομαδικά και να συνεργάζονται αρμονικά βιώνοντας διάφορασυναισθήματα.
- Να μάθουν να κινούνται στον χώρο,.
- Προσανατολισμό στον χώρο, καλύτερη αίσθηση του χώρου, ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας, συνεργασία και αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές τους.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
Διαβάζουμε και παίζουμε το τραγούδι ΜΗΤΕΡΑ Από το βιβλίο της Μάρω Θεοδωράκη
➢ Δραματοποίηση του παραπάνω τραγουδιού. Τα παιδιά επιλέγουν είτε τον ρόλοτης μητέρας είτε του παιδιού. Δεν λένε ποιο ρόλο έχουν διαλέξει. Πρέπει να τομαντέψουμε οι υπόλοιποι από τον τρόπο που θα κινηθούν. Βασικός όρος είναι ταπαιδιά να εκφραστούν μέσα από τους μυς του προσώπου και όχι μέσα από τονλόγο.
➢ Ακούμε το τραγούδι η καλύτερη μαμά του κόσμου και στην συνέχεια τοσυνοδεύομε με τις ανάλογες κινήσεις.
➢Δείχνουμε πίνακες διάσημων ζωγράφων με θέμα την μητέρα.Τα παιδιά καλούνται να αναπαραστήσουν τον πίνακα που τους άρεσε πιο πολύ. Στην συνέχεια προσπαθούν μετον δικό τους τρόπο να δημιουργήσουν τονδικό τους πίνακα.
➢Τα παιδιά αφού δούνε τους πίνακες των διάσημων ζωγράφων με θέμα την μητέραπροσπαθούν να δημιουργήσουν την δική τους αυτοσχέδια ιστορία. Στην συνέχεια τηνεμπλουτίζουμε με μουσική και ήχους.
➢ Με την βοήθεια των μουσικών οργάνων και την ένταση της φωνής τα παιδιά παίζουν ένα αυτοσχέδιο μουσικό παιχνίδι.
Πίνακες ζωγραφικής
- Η Μητέρα – Νικόλαος Γύζης
- Η ψυχομάνα – Νικόλαος Γύζης
- Μητρότητα – Νικόλαος Λύτρας,
- Μητέρακαιπαιδί – Pablo Picasso
- Mother and child – Camille Monet
- Τα πρώτα βήματα – Γεώργιος Ιακωβίδης,
- Le Tre eta della donna/ Mother and child – Gustav Climt .
- Mother and child – Pier August Renoir
ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
- Σ αγαπώ μαμά με την πολύ πεινασμένη κάμπια.
- Θα σ αγαπώ ότι κι αν γίνει
- Η μαμά μου κι εγώ
- Η καλύτερη μαμά
- Τη μαμά μου αγαπώ
- Το δέντρο που έδινε
- Η μαμά πετάει.
- Ευχαριστώ τον θεό για την Μαμά μου
- Με αγάπη στην καρδιά, γράφω γράμμα στην μαμά
- Μια μαμά για μένα
- Η μαμά μου η καροτσάτη
- Ζητώ μαμά ή Ζήτω η μαμά
- Σ΄αγαπώ, καρδιά μου! Σ’αγαπώ, μαμά μου!
- Η μαμά πετάει.
- Χάθηκα
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- Στη γιορτή της μητέρας
- Μαμά μου είσαι όμορφη
- Η καλύτερη μαμά
- Σ αγαπώ μαμά
- Καλή μου μαμά
- Μανούλα μου
- Μητέρα, μαμά
- Η πάπια μαμά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Στόχος:
Να μάθουν και να έρθουν σε επαφή με την χρήση των Τ.Π.Ε.
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:
➢Με την χρήση του υπολογιστή βρήκαν και είδαν πίνακες διάσημων ζωγράφων σε
συνάφεια με το θέμα μας.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Στόχος:
Να γνωρίσουν τον ρόλο της μητέρας μέσα στον χρόνο και τις διαφορετικές εποχές.
Δραστηριότητα που υλοποιήθηκε:
➢Τα παιδιά βλέπουν εικόνες από τον ρόλο της μητέρας σε διάφορες χρονικές περιόδους και καλούνται την συνέχεια να της βάλουν στην σειρά ανά χρονική περίοδο.
➢Συζήτηση για το πως αντιλαμβάνονται αυτό που βλέπουν και τι έχει αλλάξει με τα χρόνια. Τι συναισθήματα τους γεννιούνται;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τα παιδιά δουλεύοντας το σχέδιο εργασίας, εμπλούτισαν τις εμπειρίες τους και απέκτησαν κίνητρα για να δραστηριοποιηθούν και σε χώρους εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Αναπτύξαμε νέους μηχανισμούς εξερεύνησης και μελέτης των θεμάτων που τα απασχολούν , ανταλλάξαμε ιδέες, γνώμες, εμπειρίες, δρώντας με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο. Μα πάνω απ΄ όλα παίξαμε τραγουδήσαμε, χορέψαμε, ακούσαμε ιστορίες, ζωγραφίσαμε , κατασκευάσαμε και δημιούργησαν τα δικά τους έργα. Ελπίζουμε ότι απόλαυσαν την κάθε στιγμή! Όπως άλλωστε και εμείς!