Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021
“Τι θα μας πείτε;” Εργαστήριο για νέους μονωδούς, σολίστες και συνοδούς στο ΔΩΒ

 

Η Διεύθυνση Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου  και το Δημοτικού Ωδείου Βόλου στο πλαίσιο δράσης του “ΧΕΙΜΩΝΑΝΘΟΥ ΙΙ”, διοργανώνουν στις 19, 20 & 21 Φεβρουαρίου 2016 στο Δημοτικό Ωδείο Βόλου ένα πολύ ιδιαίτερο εργαστήριο για νέους μονωδούς, σολίστες και συνοδούς, δίνοντας έμφαση στην ακρόαση και στην προετοιμασία της. Εισηγητής στο εργαστήριο θα είναι ο καταξιωμένος και διεθνούς φήμης αρχιμουσικός Αναστάσιος Στρίκος. Το εργαστήριο απευθύνεται σε νέους μονωδούς, σολίστες οργάνων και συνοδούς που έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, διαθέτουν άρτια τεχνική και βρίσκονται πλέον κοντά στη διαδικασία συμμετοχής σε ακροάσεις και διαγωνισμούς προκειμένου να διακριθούν και να εργασθούν. Βασικός άξονας του εργαστηρίου θα είναι η σωστή επιλογή και η άρτια ερμηνευτική προετοιμασία μιας άριας ή ενός κομματιού με στόχο την ακρόαση. Θα γίνει επίσης εκτενής αναφορά σε πρακτικά ζητήματα όπως είναι: • η στρατηγική και η δεοντολογία της ακρόασης • η σωστή επιλογή ρεπερτορίου • η δέουσα νοοτροπία και συμπεριφορά κατά την ακρόαση • η σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος • η ευνοϊκή σύναψη συμβολαίου για μόνιμη θέση ή συμμετοχή σε μια παραγωγή και άλλα πολλά ζωτικής σημασίας θέματα για τον μουσικό που ξεκινάει τη σταδιοδρομία του. Για τους ενεργά συμμετέχοντες προβλέπεται τουλάχιστον ένα σαραντάλεπτο μάθημα. Όλες οι φάσεις του εργαστηρίου παρακολουθούνται από όλους τους ενεργά συμμετέχοντες και τους ακροατές που επίσης καλούνται να συμμετέχουν με ερωτήσεις.

Μονωδοί: Κάθε μονωδός θα πρέπει να έχει προετοιμάσει τουλάχιστον τρεις αντιπροσωπευτικές άριες της επιλογής του από όπερα ή οπερέτα σε τρεις διαφορετικές γλώσσες εκ των οποίων η μία (ιταλική ή γερμανική) να προέρχεται κατά προτίμηση από μία όπερα του Μότσαρτ.

Σολίστες: Κάθε σολίστας θα πρέπει να έχει προετοιμάσει τουλάχιστον δύο αντιπροσωπευτικά μέρη της επιλογής του εκ των οποίων ένα να προέρχεται κατά προτίμηση από έργο του Μότσαρτ.

Συνοδοί: Με εξαίρεση την παρουσίαση σολιστικού έργου χωρίς συνοδεία, οι σολίστες θα πρέπει να προσέλθουν με τον συνοδό τους στο πιάνο. Ο συνοδός μπορεί να συμμετέχει στο σεμινάριο ως ενεργός συμμετέχων (αυτό είναι και το καλύτερο) ή ως ακροατής ή και να προσέλθει μόνο για να συνοδεύσει έναν συμμετέχοντα. Κατά τα άλλα, συνοδοί μπορούν να συμμετέχουν στο σεμινάριο συνοδεύοντας περισσότερους από έναν σολίστες και η συνοδεία θα αποτελεί αντικείμενο του εργαστηρίου καθ’ όλη τη διάρκεια.

Το εργαστήριο θα έχει αρχικά μορφή εικονικής ακρόασης, ως εκ τούτου οι συμμετέχοντες θα πρέπει να προσέλθουν όπως σε μια ακρόαση. Θα πρέπει να έχουν μαζί τους τουλάχιστον δύο αντίτυπα από το κομμάτι που έχουν ετοιμάσει καθώς κι ένα βιογραφικό σημείωμα με φωτογραφίες στη μορφή με την οποία θα το παρουσίαζαν προς εύρεση εργασίας. Η συμμετοχή ή όχι στην τελική συναυλία θα αποφασιστεί κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου και επαφίεται αποκλειστικά στην κρίση του διδάσκοντος.

 

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΣΤΡΙΚΟΥ

Ο Αναστάσιος Στρίκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972. Κατέχει δίπλωμά πιάνου με άριστα παμψηφεί από το Αττικό Ωδείο (τάξη Διονύση Μαλλούχου) και πτυχίο Θεατρολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών στη Μουσική Ακαδημία του Würzburg στην τάξη των Dr. Hermann Dechant και Peter Falk, διεύθυνση ορχήστρας και σχολή όπερας αντίστοιχα και αποφοίτησε με τον μεταπτυχιακό τίτλο Konzertdiplom. Συμμετείχε σε διεθνή σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας και παρακολούθησε ιδιαίτερα μαθήματα με τον Carlo Maria Giulini. Εργάστηκε στο Θέατρο Όπερας του Würzburg ως μουσικός εκγυμναστής και διευθυντής ορχήστρας. Αργότερα εργάστηκε ως πιανίστας και διευθυντής στην διάσημη παιδική χορωδία Wiener Sängerknaben. Η συναυλιακή του δραστηριότητα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου, ορχηστρών, χορωδιών, αιθουσών και συνεργατών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Έχει επίσης εμφανιστεί σε όλους τους σημαντικούς συναυλιακούς χώρους της Κίνας της Κορέας και του Μακάο. Το 2005 ίδρυσε το Ensemble Retro Wien. Διδάσκει και διευθύνει σε επτά γλώσσες και έχει κατά καιρούς καταπιαστεί με τη μετάφραση θεατρικών έργων και πονημάτων θεωρητικών της μουσικής στα ελληνικά. Ετοιμάζει διδακτορική διατριβή με θέμα το μουσικό θέατρο του πρωτοποριακού Έλληνα συνθέτη Ανέστη Λογοθέτ

κεκπα διεκ κεκπα διεκ ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ