«Una Emocion» μια μοναδική παράσταση όπου οι μουσικές, τα τραγούδια και οι χοροί της Αργεντινής συναντιούνται μέσα από ένα συναίσθημα…..
Με αφορμή την Αποκριά, τo Λύκειο των Ελληνίδων Βόλου με την υποστήριξη του Τμήματος Ισπανικής Γλώσσας του Προγράμματος «Έθνη και Πολιτισμός» του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ παρουσιάζει μια μοναδική μουσικο-χορευτική παράσταση με την εκρηκτική τραγουδίστρια του tango από το Μπουένος Άιρες, Ναταλία Πετσάλις. Μαζί της ο Aργεντινέζος πιανίστας Roman Gomez.
Πρόκειται για ένα αισθησιακό show με ζωντανή ορχήστρα, χορό και τραγούδι σε ένα μοναδικό πρόγραμμα, με κομμάτια του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου του tango και της folklore μουσικής της Αργεντινής, που θα ταξιδέψουν τους ακροατές από την καρδιά του Μπουένος Άιρες, μέχρι τα διαφορετικά στυλ της λαϊκής μουσικής της χώρας αυτής, στην αυθεντική μορφή τους αλλά και διανθισμένα με ηχοχρώματα από την jazz. Η εκδήλωση εμπλουτίζεται από χορευτικά ζευγάρια πλαισιώνοντας τη μυσταγωγική αυτή παράσταση, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου στην Π. Ηλεκτρική, στις 8.30 το βράδυ.
Το τάνγκο ως μουσική, ποίηση και χορός δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα στην Αργεντινή, όπου συνέρρευσαν χιλιάδες μετανάστες για να αναζητήσουν καλύτερη τύχη, αφήνοντας πίσω τους μια Ευρώπη υπό διάλυση. Εκεί οι μετανάστες βρέθηκαν να ζουν σε φτωχικά καταλύματα, καταλήγοντας στα μπαρ και στα πορνεία. Από αυτήν τη βίαιη και μοναχική ζωή προέκυψε το τάνγκο. Αρχικά δεν είχε δικά του ξεκάθαρα χαρακτηριστικά καθώς γεννήθηκε από ποικίλα μουσικά είδη: από τη habanera της Κούβας (η οποία προέρχεται από τη συνάντηση νέγρικων ρυθμών με την ισπανική κοντροντάνσα και το ανδαλουσιανό τάνγκο), την payada (μουσική που ο γκαούτσο της πάμπας αυτοσχεδίαζε στην κιθάρα του), την ιταλική καντσονέτα κ.ά. Από αυτό το δυναμικό μείγμα προέκυψε η milonga, η μήτρα του tango.
Στην αρχή η κοινωνία της Αργεντινής το απέρριψε ως ανήθικο, όμως η συνέχεια αποδείχθηκε διαφορετική: Ο Jorge Luis Borges στο δοκίμιό του «Ιστορία του τάνγκο» (1930), αναφέρει πως το tango γεννήθηκε στα πορνεία και ένα από τα στοιχεία που το επιβεβαίωναν αποτελούσαν οι λάγνες φιγούρες. Σύντομα όμως το τάνγκο γνώρισε μεγάλη επιτυχία στο Παρίσι όπου το δίδαξαν οι Αργεντίνοι διανοούμενοι που ταξίδευαν στην Ευρώπη. Με την επινόηση του bandoneon, από τον Heinrich Band στη Γερμανία γύρω στο 1835, την εισαγωγή του και την απομάκρυνση του φλάουτου από τα πρώτα μουσικά σύνολα, το tango χάνει τον αρχικά παιχνιδιάρικο και θορυβώδη χαρακτήρα του και γίνεται σοβαρό, ρυθμικό, αυστηρό, σιγανό. Ο ενθουσιασμός της κουλτούρας του τάνγκο διαδόθηκε σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική. Επιστρέφοντας στο Μπουένος Άιρες, μετά το εξαγνιστικό του ευρωπαϊκό λουτρό, χορεύεται πια «καθημερινά» στις «οικογενειακές συγκεντρώσεις» και στα καθωσπρέπει ζαχαροπλαστεία», αποτελώντας σήμερα το σήμα κατατεθέν της χώρας. Υπάρχει ένας τεράστιος πολιτισμός που κρύβεται πίσω από τη μουσική του τάνγκο και ο χορός είναι η έκφραση αυτής της μουσικής και της κουλτούρας.
Ποια είναι η Natalia Soledad Petsalis: H Natalia Soledad Petsalis Gastal γεννήθηκε το 1988 στο Buenos Aires της Αργεντινής. Φέρει Ελληνικές καταβολές, ο παππούς της Μιχάλης Πετσάλης (Miguel Petsalis) γεννήθηκε στην Κρήτη απ’ όπου μετανάστευσε σε μικρή ηλικία στην Αργεντινή. Από πολύ μικρή έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον στην μουσική συμμετέχοντας σε παιδικές χορωδίες με παγκόσμια παρουσία (χορωδία Infanto–Juvenil de La Ciudad de Colon κ. ά). Ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για την παραδοσιακή μουσική της πατρίδας της και σε ηλικία 18 ετών τραγουδούσε ως σολίστ επαγγελματικά τα παραδοσιακά Tangos και Milongas και την λαϊκή μουσική της Αργεντινής (Zamba, Chacarera, Chamarrita, Chamarra, Chamame, Estilos, κλπ.) συνδυάζοντας την χροιά της alto με το ιδιαίτερο λαϊκό αργεντίνικο ιδίωμα. Συνεργάστηκε με κορυφαίους μουσικούς των ειδών αυτών όπως οι Roman Vergagni, Pablo Alessia, Juan Pablo Torelli, Jorge Giuliano, Joaquin Althabe, Rodrigo Mercado, Hernan Genovese, Marisa Vazquez, Juan Angel Martinez και groups όπως τα Trio la Biaba, Conjunto Musical “La Tropilla de la Zurda”, κ.ά. Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, υπό την διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη σε συναυλία αφιερωμένη στον Astor Piazzolla καθώς και με πολλούς Έλληνες διακεκριμένους καλλιτέχνες όπως τον Μάριο Στρόφαλη, Λία Βίσση, το Quinteto “Tangarto”,τον Μιχάλη Σουρβίνο κ.ά. Έχει συμμετάσχει σε αφιερώματα της ΕΡΤ για το Τρίτο Πρόγραμμα. Μεταξύ άλλων, πρόσφατα παρουσίασε ως κορυφαία ερμηνεύτρια, ένα πρόγραμμα με την μουσική της πατρίδας της, στο Μουσείο Μπενάκη (25 Ιουνίου 2013) προς τιμήν της Ελληνοαργεντινής φιλίας, παρουσία του Πρέσβη της Αργεντινής Mr. Jorge Alejandro Mastropietro. Επίσης έχει προσκληθεί να ερμηνεύσει την μουσική της πατρίδας της από το Ίδρυμα Κακογιάννη και το Ίδρυμα Θεοχαράκη, στα οποία εμφανίστηκε τέσσερις φορές, στο πολιτιστικό κέντρο της πολιτιστικής εταιρείας ΕΙΛΙΣΣΟΣ κ.ά.
Βιογραφικό του Roman Gomez: Γεννημένος στην Αργεντινή αφιερώθηκε από μικρός στη μουσική, όπως jazz, tango, brazilian και γενικότερα στην παραδοσιακή και σύγχρονη μουσική της Λατινικής Αμερικής. Είναι συνθέτης, ενορχηστρωτής και ταυτόχρονα σολίστας στο πιάνο την κιθάρα και το μπαντονεόν. Στην Αργεντινή συνεργάστηκε με την Sara Montiel, Mario Clavell, Olga Gillot, Kennedy choir, ενώ ταυτόχρονα έπαιξε για δυο χρονικές περιόδους στα θέατρα Alvear και Avenida. Τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκε με πολλούς καλλιτέχνες στην Γαλλία, Ισπανία, Λετονία, Γερμανία, Ιταλία κ.ά όπως με τον Lucio Dalla, Edoardo de Angelis, Lisa, Coro del Auditorium di Roma, Daniele Sepe, Tony Esposito, Joseph Fargier κ.ά . Στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί με τους Πλιάτσικα, Αρλέτα, Αρζιμάνογλου, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Γ.Αλκαίο, J.Kapuya, κ.ά. Παράλληλα περιόδευσε με διάφορα συγκροτήματα στην Ρωσία, στην Ισπανία, και την Λατινική Αμερική παίζοντας παραδοσιακή μουσική της πατρίδας του Αργεντινής, jazz, flamenco, αργεντίνικο Tango κλπ